• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Sålde min silvriga 116234 för 3 veckor sedan och det har kännts lite sådär since.
Så jag tog tag i saken och köpte en ny, denna gång en blå som gör sig ännu bättre! :)
09CCB168-6887-4DD3-A653-8127623ACC8E.jpeg

(Ja, skyddsplasten är kvar då jag precis hämtat ut den.)
Grattis!!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Snyggt! hur känns den jämförelse med Aquaterran? :D
Datejusten är lite mer flashig, lite mer elegant. En av de vackraste klockorna overall tycker jag, jubileet gör sig riktigt bra med vitguldsringen och den blå tavlan.
Många polerade ytor.

Aqua Terran är lite mer sportig speciellt med den helborstade länken, hade velat ha ett bra gummi på ATn så hade den skillnaden blivit ännu tydligare :)

Bärs nästan lika stora även fast DJ är 2,5mm mindre, bättre länk på DJ både snyggare och bekvämare.
Roligare tavla på ATn, roligare verk.

Gillar båda helt enkelt, hade nog kunnat vara OWG med båda egentligen :)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Läder på sexsiffriga datejust, någon som provat? Är det legit eller passar bättre på vintage?
Har inte själv provat men jag tycker det är ok och skulle inte ha ngt emot att prova, dock kan mellanboetten hyvla lädret då bandstiften sitter långt inne. Ska inte vara några problem om man köper ett läder som är tunnare vid änden/infästningen. Kan vara smart att först prova med ett billigare strap och funkar det kan man köra på det (dyra) strapet som man tänkt sig.
Rolex_Datejust_116200_5D3_0397-2-Edit.jpg
 
Senast ändrad:

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Tycker det är grymt på 6-siffrig day date, så borde bli lika bra på datejust.
Dock snackar jag om Rolex egna med ändlänkar, men kanske finns går att hitta liknande även i stål?
2F599584-1C9D-4FA4-8E33-0506E77AE262.jpeg
9611EE27-BD01-46A3-9266-FA8193BCDB2A.jpeg
0E0B8037-DE98-406E-A8CE-125CAABA4DCA.jpeg
Jäkligt snyggt på day-date!. Finns end-links till 6-siffriga DJ:s, tror Everest har i sjyst kvalite'....
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det är något med Datejust. Den kan ligga i lådan i flera dagar och jag börjar tänka att jag kanske skulle flippa den, behöver ingen Rolex. "Man får en massa annat kul för de pengarna" etc. Men så ser man en bild, eller sätter den på armen, så tänder det liksom till...
Det är något med Datejust.
IMG_20190222_211405.jpg
 
Topp