• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_20190214_164228.jpg
 

JohanOr

Omega
Någon som spelar golf med sin datejust eller tar ni alltid av den? Hur skadlig är smällen vid bollträffen?

Jag har gjort några gånger utan problem och jag har försökt googla och läsa på men hittar inget konkret. De flesta verkar ta av fina klockor för att det eventuellt kan bli problem. Men jag har aldrig hört någon som faktiskt haft sönder en klocka spelandes golf. Phil Mickelson har alltid klocka på och han spelar bra mycket mer än mig. Tror han hade slutat om klockorna gick sönder även om han var sponsrad. Så jag tror man får bestämma sig själv. Jag personligen tror jag har större risk att pajja den i bagen än på handen.
 

Vågen

Breitling
Jag har gjort några gånger utan problem och jag har försökt googla och läsa på men hittar inget konkret. De flesta verkar ta av fina klockor för att det eventuellt kan bli problem. Men jag har aldrig hört någon som faktiskt haft sönder en klocka spelandes golf. Phil Mickelson har alltid klocka på och han spelar bra mycket mer än mig. Tror han hade slutat om klockorna gick sönder även om han var sponsrad. Så jag tror man får bestämma sig själv. Jag personligen tror jag har större risk att pajja den i bagen än på handen.
Hittade denna gamla tråd https://klocksnack.se/threads/klocka-på-golfbanan.8562/
Inte läst igenom hela än men verkar som bäst att lämna den hemma om man inte vill ha den liggandes i bagen
 
Det finns väldigt många på Chrono24 såg jag.
Är det pålitligt att köpa därifrån eller kan man man ha betalat för en fejk?

Finns väldigt fina kombinationer på datejust där för bra priser därav lite sådär halvt misstänksam
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Det finns väldigt många på Chrono24 såg jag.
Är det pålitligt att köpa därifrån eller kan man man ha betalat för en fejk?

Finns väldigt fina kombinationer på datejust där för bra priser därav lite sådär halvt misstänksam
Skulle säga att c24 är ett av de bättre ställen att handla på om man inte har stenkoll på klocksvängen. Då av vettiga handlare (ej privatpersoner) med bra och många omdömen samt med trusted checkout.
Betydligt lättare att gå på en nit på blocket eller likande.

Håller dock inte med om att priserna är bättre utomlands, upplever de svenska priserna väldigt bra i jämförelse!
 
Det är som vanligt: man får göra hemläxan på både det man köper och den man köper av.
Skulle säga att c24 är ett av de bättre ställen att handla på om man inte har stenkoll på klocksvängen. Då av vettiga handlare (ej privatpersoner) med bra och många omdömen samt med trusted checkout.
Betydligt lättare att gå på en nit på blocket eller likande.

Håller dock inte med om att priserna är bättre utomlands, upplever de svenska priserna väldigt bra i jämförelse!

Tack båda för svar.
Helt förstående med att mer eller mindre köper "säljaren" och att ta reda på all info samt att man ska ha med cert box och manualer.
Blir ändå att kika in den sidan när det är dags sen.
 

Man

Rolex
Sålde min silvriga 116234 för 3 veckor sedan och det har kännts lite sådär since.
Så jag tog tag i saken och köpte en ny, denna gång en blå som gör sig ännu bättre! :)
09CCB168-6887-4DD3-A653-8127623ACC8E.jpeg

(Ja, skyddsplasten är kvar då jag precis hämtat ut den.)
Kanon! Så snygg. Hade varit en keeper om det varit jag. Grattis!
 
Topp