• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Japp, jubbe på min också. Ser att du också diggar jubbe på dina tre rollar :) Jag tänkte först köra på en slät ring stål/stål DJ 41 men fick en deal på wg-ring så jag slog till. Sen gäller det att ge sjutton i att gå och putsa på wg-ringen för mycket för jag vill behålla de knivskarpa linjerna. Din 126300 är jäkla fin också!

Klokt, den set-upen är löjligt bra! Överväger att skaffa en sån istället :) Ja man ska inte putsa så mycket alls ;) Tack, trivs med storleken! :)

FB110E96-86C9-46CC-A7CE-773FF558698E.jpeg

1601 -72 :)

Först och främst, tack alla i tråden för all fantastisk inspiration. Det har äntligen blivit dags att köpa en DJ, men tycker det är rena labyrinten att hitta rätt för en gröngöling som mig (trots att jag försökt läst på och testa). Jag vill iallafall helst ha en stål 36mm, fluted bezel, blå urtavla samt jubilee-länk. Gärna under 50k men kan eventuellt sträcka mig något över. De bästa alternativen (för mitt otränade öga) som kommer med B&P är följande:
1. https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm-full-set-like-new--id11277751.htm
2. https://www.chrono24.se/rolex/datejust-blu-ref16234--id10878763.htm (gillar att 16234:an har vitguld på bezeln men skicket ser ngt sämre ut)
3. https://www.chrono24.se/rolex/datejust-ghiera-36-mm-serial-d-full-set-16220--id11737728.htm (sämre bildkvalitet)
Vilken skulle ni proffs rekommendera? Eller är jag helt ute och cyklar på samtliga?

Stort tack på förhand?

Först och främst, tack alla i tråden för all fantastisk inspiration. Det har äntligen blivit dags att köpa en DJ, men tycker det är rena labyrinten att hitta rätt för en gröngöling som mig (trots att jag försökt läst på och testa). Jag vill iallafall helst ha en stål 36mm, fluted bezel, blå urtavla samt jubilee-länk. Gärna under 50k men kan eventuellt sträcka mig något över. De bästa alternativen (för mitt otränade öga) som kommer med B&P är följande:
1. https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm-full-set-like-new--id11277751.htm
2. https://www.chrono24.se/rolex/datejust-blu-ref16234--id10878763.htm (gillar att 16234:an har vitguld på bezeln men skicket ser ngt sämre ut)
3. https://www.chrono24.se/rolex/datejust-ghiera-36-mm-serial-d-full-set-16220--id11737728.htm (sämre bildkvalitet)
Vilken skulle ni proffs rekommendera? Eller är jag helt ute och cyklar på samtliga?

Stort tack på förhand?
första dyra klockan?

tänk på.att du nog lär behöva räkna in en service i kostnaden

är man ny med klockor så tänker jag att det är lättare att köpa en helt ny eftersom du har en mer lättsköttklocka som inte är lika skör och i dj fallet så får du en mycket bättre länk på en ny än vad du får i en äldre.
sen behöva en ny inte servas på x antal år iheller

lär ju kosta mer än 50 men det kanske det är värt än att tråla runt på chrono24 och andra sidor

första dyra klockan?

tänk på.att du nog lär behöva räkna in en service i kostnaden

är man ny med klockor så tänker jag att det är lättare att köpa en helt ny eftersom du har en mer lättsköttklocka som inte är lika skör och i dj fallet så får du en mycket bättre länk på en ny än vad du får i en äldre.
sen behöva en ny inte servas på x antal år iheller

lär ju kosta mer än 50 men det kanske det är värt än att tråla runt på chrono24 och andra sidor
Yes, första dyra! Ska ha det i åtanke, tack för input :)

Köper du en ny DJ med fluted bezel så är chansen god att du får lite rabatt från AD. Svensk AD i Sverige ger dig sannolikt ca 5% om du förhandlar lite.

plus att han kan använda klockan alltid om han köper en ny!
dj passar bra till badbyxor och en modern dj fubkar lika bra vid sidan av poolen som i poolen
@Colb

men tyvärr kan man inte räkna med rabatt på någon stål rolex utan att ha bra kontakt med sin ad idagens läge

plus att han kan använda klockan alltid om han köper en ny!
dj passar bra till badbyxor och en modern dj fubkar lika bra vid sidan av poolen som i poolen
@Colb

men tyvärr kan man inte räkna med rabatt på någon stål rolex utan att ha bra kontakt med sin ad idagens läge
Sant. Gissar att det är svårt med rabatt på enbart stål. Dock om det är lite guld på den så verkar det inte så svårt att få 5%. Jag fick 5% från samtliga AD i Stockholm nyligen.

Använder denna väldigt sällan då tjejen är ett stort fan ;) Men när man väl får tillbaka den så uppskattas den verkligen!

Förstår henne. Det är sådant man får ta om man sitter på några klockor.

Det har blivit en populär tjejklocka under åren där modet mot allt större modeller gjort sig gällande. Men man börjar skönja en förändring där. En renässans mot de klassiska måtten.

Vet inte om det gäller kvinnomodet, men bland män verkar man gå tillbaka mot mindre klockor. Hade köpt en ny 36mm alla gånger i veckan före en 41mm och det är jag nog inte ensam om.

På nya DJ36 med vitguldsringen?
Nä. DJ 41 med vitguldsring. Motsvarande DJ 36 borde vara ännu större chans till rabatt pga den är inte lika lång kö på som DJ 41, och om den finns i lager så ökar chansen till rabatt. En förhandlingsbricka är också att lägga en handpenning vid beställning för att visa att man är seriös och verkligen kommer att köpa klockan. Många sätter upp sig på lista och sedan när AD ringer så tacker de nej av diverse anledningar. Kom dock ihåg att köparen tar en risk pga handpenningen betalas inte tillbaka och om AD går i konken så blir man mycket sannolikt
Efter att ha testat både Submariner och GMT II och även en tid helt utan Rolex så hämtade jag ut denna idag.
Känns som jag hittat hem för lång tid framöver. (Givetvis med komplement av några andra klockor).

0301490D-3A2A-4329-BF8F-637D9F0C2074.jpeg
GRATTIS!!! Supersnygg!

Tillbaka
Topp