• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Expy

Omega
Var inne på krons igår. Enligt killen som jobbade var det enbart kö på 41mm.
Stämmer. Jag var också inne på Krons nyligen. DJ 36 mm är mycket lättar/snabbare att få leverans på än 41 mm stål/stål och stål/vitguld.

Jag var inne på Nymans nyligen och de sa att de hade stängt listans på 41mm stål/stål OCH stål/vitguld. Enbart TT fanns för snabb leverans -ja tom. omedelbar leverans. Någon som fått samma besked nyligen på Nymans eller är det bara bullshit för att pusha TT?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
ngn som rockar dj 36mm med 17.5-18cm handled? elle är det 41mm som gäller?
Ca 18....
6D27CE7C-0A72-42DC-BE4D-40EF817E7ED9.jpeg
 

Stein

Cartier
Stämmer. Jag var också inne på Krons nyligen. DJ 36 mm är mycket lättar/snabbare att få leverans på än 41 mm stål/stål och stål/vitguld.

Jag var inne på Nymans nyligen och de sa att de hade stängt listans på 41mm stål/stål OCH stål/vitguld. Enbart TT fanns för snabb leverans -ja tom. omedelbar leverans. Någon som fått samma besked nyligen på Nymans eller är det bara bullshit för att pusha TT?
Jag fick exakt samma svar på både Nymans och Krons förra helgen.
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Stämmer. Jag var också inne på Krons nyligen. DJ 36 mm är mycket lättar/snabbare att få leverans på än 41 mm stål/stål och stål/vitguld.

Jag var inne på Nymans nyligen och de sa att de hade stängt listans på 41mm stål/stål OCH stål/vitguld. Enbart TT fanns för snabb leverans -ja tom. omedelbar leverans. Någon som fått samma besked nyligen på Nymans eller är det bara bullshit för att pusha TT?
Säljer 41an verkligen så mycket mer än 36an?
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Vi får jobba på nästa generation Ks are ;).
Dag som natt har han varit inne på ks som guest, kommer o visar den tjusigare klockan än den andra, så det genuint, sen tror jag att gansta rap spelar stor roll, varannan låt är om rollies, så armbandsklockornas tid är inte förbi:cigar:

Ska börjas tidigt ;)
 
J

Jimmy042

Guest
Världens gladaste 9-åring :)
1603 med jubilee' länk, men den går inte att korta ner så mycket som det behövs.
20190717_200206.jpg

Hmm, och jag som bara gav min dotter en Mimmi Mus klocka, tur hon bara är 3 år och inte förstår pengar än, kommer kanske en dag där pappa får slanta upp :D
 
J

Jimmy042

Guest
Vi pratade om semester, vart vi skulle åka, då föreslår han Basel, för där finns det många fina klockor.
Mimmi mus är inte dåligt, Gerald Genta?
Härligt med så starkt intresset från grabben din redan! Framtida urmakare kanske? :)
Mimmi Mus från nån hemsida, hon själv som valde efter nån veckas tjat om att få en Mimmi klocka :) billigt och bra, för tillfället

D9347A54-BAD5-45EA-ACE7-D3877EF88390.jpeg
 

Cryssarn

Rolex
Ni med lite äldre DJs.....Hur mycket ljud kommer det från rotorn? Jag har ett tydligt klickande, nästan som en kula som åker omkring. Jag har hört att dom kan vara högljudda, men jag vet inte....
 
Topp