• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Finns ingen logik i detta intresse..
Stämmer, men även annat. Högst oklart vad det kommer att bli OM denna nu säljer innan Bateman slår mig i huvudet och annonsen dras tillbaka.
Blir det DD så vill jag få tag i ett fint exemplar. Tycker guld blir att se sunkigt ut när det blir för slitet.
Helt sant. Klippte en DD för ett tag sedan. Kan säga att det skiljer lite i köpprosessen jämfört med billigare klockor, det är liksom ingen lek längre... Mitt bästa tips är att köpa en riktigt fin, annars avstå. Sen bör man ha i åtanke att en guldklocka i +100-klassen inte är nån daily beater och dessutom har ett ganska snävt användningsområde, så du bör ha en klocka till. 18k rent guld gör dem också väldigt mjuka i boetten, så man vill ju helst inte slå i bildörren eller sådär...

Helt sant. Klippte en DD för ett tag sedan. Kan säga att det skiljer lite i köpprosessen jämfört med billigare klockor, det är liksom ingen lek längre... Mitt bästa tips är att köpa en riktigt fin, annars avstå. Sen bör man ha i åtanke att en guldklocka i +100-klassen inte är nån daily beater och dessutom har ett ganska snävt användningsområde, så du bör ha en klocka till. 18k rent guld gör dem också väldigt mjuka i boetten, så man vill ju helst inte slå i bildörren eller sådär...
Så är det, det handlar precis som du säger om en hel del pengar och är man uppe i dom summorna kan man lika gärna lägga den extra pengen det kostar att få tag i ett fint exemplar.
Andra klockor har jag att varva med, att vara OWG med en DD känns inte som en bra ide.
Vilken ref gick du på?

Så är det, det handlar precis som du säger om en hel del pengar och är man uppe i dom summorna kan man lika gärna lägga den extra pengen det kostar att få tag i ett fint exemplar.
Andra klockor har jag att varva med, att vara OWG med en DD känns inte som en bra ide.
Vilken ref gick du på?
Blev en 18038. Den tidigare 1803 var svårare att hitta riktigt fina exemplar av, tyckte jag.

IMG_20190930_212056.jpg

Har svenskt dagskiva liggande! Tänkte byta men råkade läsa tråden om hur Nymans och Engström sabbat flera boetter på DD's när de skulle greja med dom så jag fick lite kalla fötter...
Där ser man, kanske inte värt att chansa om det är så.
På tal om annat, din 16233, varför säljer den inte? Tycker det är märkligt.. jättefint exemplar till ett bra pris.

Där ser man, kanske inte värt att chansa om det är så.
På tal om annat, din 16233, varför säljer den inte? Tycker det är märkligt.. jättefint exemplar till ett bra pris.
Fel länk. Alla vill ha jubilee. Det är synd eftersom oyster håller mycket bättre och dessutom ger betydligt mer "guldkänsla". Två liknande såldes på Chrono för cirka 60 tkr...
Har dock fått femtielva "jag ska ha den!" och 678 förslag på byten med allt från Omega till AP... :D

Fel länk. Alla vill ha jubilee. Det är synd eftersom oyster håller mycket bättre och dessutom ger betydligt mer "guldkänsla". Två liknande såldes på Chrono för cirka 60 tkr...
Har dock fått femtielva "jag ska ha den!" och 678 förslag på byten med allt från Omega till AP... :D
Jag tycker att den är galet fin på den länken!

Förstår, alltid kul med alla dessa "jag tar den" sen-blev-det-tyst-spekulanter :D
Eller, "kan du hålla den, ska bara sälja av fem klockor innan"

Tillbaka
Topp