• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

IMG_20190927_154748.jpg

Goddagens,

Har mest rört mig i Submariner och GMT kretsar när det gäller Rolex. Känner att jag behöver lite Datejust expertis, har nämligen sett en snygg datejust på Instagram som jag funderar på till min fru, frågade efter ref, och fick då som svar att den hette 178274, men sen ser jag liknande till försäljning som då har ref 1162xx, samt att om man väljer 31 mm och konfigurerar den på rolex sida så ska ref vara: 126274, blir minst sagt förvirrad :) Någon som kan hjälpa mig få lite klarhet, kanske är logiskt, men jag ser det inte ;)

Goddagens,

Har mest rört mig i Submariner och GMT kretsar när det gäller Rolex. Känner att jag behöver lite Datejust expertis, har nämligen sett en snygg datejust på Instagram som jag funderar på till min fru, frågade efter ref, och fick då som svar att den hette 178274, men sen ser jag liknande till försäljning som då har ref 1162xx, samt att om man väljer 31 mm och konfigurerar den på rolex sida så ska ref vara: 126274, blir minst sagt förvirrad :) Någon som kan hjälpa mig få lite klarhet, kanske är logiskt, men jag ser det inte ;)
Om modellen du såg var en 31mm i stål med vitgulds krans så är det fortfarande 178274.
Men kommer förmodligen uppdateras till 278274 under nästa år.

Din TT är fantastisk. Om jag inte misstar mig så ser jag den dagligen på insta....
TT har aldrig riktigt tilltalat mig, men din skapar habegär och jag börjar svänga
Tack, kul att höra.
Det är mycket möjligt, lägger upp ganska flitigt på instagram :)
Kollade inte heller särskilt mycket på TT innan jag fick möjligheten att ta över denna.

Tänkte att mitt nästa inköp nog blir en datejust men har verkligen inte koll på hur man ens ska börja söka i djungeln av ref nummer. Troligtvis en stål med vitguldsring på jubilee med hidden clasp. Tavla är inte så viktigt, men silver, svart eller blå troligtvis. Om ni har några ref nr som kan få mig att komma igång så hade det varit uppskattat.

Tänkte att mitt nästa inköp nog blir en datejust men har verkligen inte koll på hur man ens ska börja söka i djungeln av ref nummer. Troligtvis en stål med vitguldsring på jubilee med hidden clasp. Tavla är inte så viktigt, men silver, svart eller blå troligtvis. Om ni har några ref nr som kan få mig att komma igång så hade det varit uppskattat.
Enkelt, då är det bara 116234 att välja på :)

Tillbaka
Topp