Hmm... just date-just kanske just borde ha datumet justeHe he, rätt datum är inte min styrka.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm... just date-just kanske just borde ha datumet justeHe he, rätt datum är inte min styrka.
![]()
Upplever samma sak. Försökte hjälpa en kompis att konfigurera en DJ till hans fru i förra veckan och tyckte att det var väldigt snålt med tavlor att välja på.Är det jag som är dum eller är antalet kombinationer av tavla/index mycket mer begränsat nu än tidigare i Rolex konfigurator?
Är det jag som är dum eller är antalet kombinationer av tavla/index mycket mer begränsat nu än tidigare i Rolex konfigurator?
Upplever samma sak. Försökte hjälpa en kompis att konfigurera en DJ till hans fru i förra veckan och tyckte att det var väldigt snålt med tavlor att välja på.
Klar försämring mot tidigare. Men Rolex har väl hybris.Till 126200 finns bara 4 tavlor, frågade en AD om man kunde sätta in en tavla från en 116200 men det gick inte.
Det är inte det enda som försämrats. Vad har de gjort med länken tex? Obegripligt att de fimpat Hidden Clasp på Superjubilee.Klar försämring mot tidigare. Men Rolex har väl hybris.
Kan det inte snarare vara tvärtom? Att Rolex lyssnat på sina kunder? Det är många entusiaster klagat på att det fanns en för stor uppsjö av datejust-kombinationer.Klar försämring mot tidigare. Men Rolex har väl hybris.
Läser man forum nu för tiden så är det döden för en länk att inte bära den supertight, kan det inte vara så att Rolex lyssnade på kritiken och återgick till en beprövad lösning?Det är inte det enda som försämrats. Vad har de gjort med länken tex? Obegripligt att de fimpat Hidden Clasp på Superjubilee.
Kan det inte snarare vara tvärtom? Att Rolex lyssnat på sina kunder? Det är många entusiaster klagat på att det fanns en för stor uppsjö av datejust-kombinationer.
Läser man forum nu för tiden så är det döden för en länk att inte bära den supertight, kan det inte vara så att Rolex lyssnade på kritiken och återgick till en beprövad lösning?
Näeeee, vad vet Rolex om sina kunder (de säljer ju bara miljonen klockor om året)? Det är vi klocknördar som har svarenKan det inte snarare vara tvärtom? Att Rolex lyssnat på sina kunder? Det är många entusiaster klagat på att det fanns en för stor uppsjö av datejust-kombinationer.
Läser man forum nu för tiden så är det döden för en länk att inte bära den supertight, kan det inte vara så att Rolex lyssnade på kritiken och återgick till en beprövad lösning?
För dyrt, du skall åtminstone ha boxar och äkthetsintyg men jag hade fortfarande letat vidare.Nu är jag farligt nära att köpa min första Datejust, en 16234, ser den OK ut? Årsmodell 1994, tyvärr inga tillbehör, säljs av gråhandlare, ska ha blivit servad för en månad sedan och ska vara opolerad, får den för 40 000 kr, rimligt?
![]()
Är det inte en sån där sak som naturligt byggs på med åren? Vid nylansering är det ett begränsat antal och sen tillkommer det fler och fler under referensens livslängd?Klar försämring mot tidigare. Men Rolex har väl hybris.
Ett tips är att kolla Chrono24 och KS då det alltid finns DJ ur uppeHej! Helt ny här, försöker fortfarande lära mig regler mm. Jag är på jakt efter en Rolex Datejust 36 med Jubilee Bracelet med fluted bezel och vit urtavla från 80, 90 eller 00-talet. Huvudsaken är egentligen att den är i gott skick och har safirglas. Vart köper man den? Ska man ha utsikt efter något särskilt bra årtal? Tips mortgages gärna, [Budget 35000-40000]
In på www.chrono24.se och sök på Rolex 16234. När du hittat ett eller flera objekt som intresserar dig så kan du länka till dem här i tråden för input.Hej! Helt ny här, försöker fortfarande lära mig regler mm. Jag är på jakt efter en Rolex Datejust 36 med Jubilee Bracelet med fluted bezel och vit urtavla från 80, 90 eller 00-talet. Huvudsaken är egentligen att den är i gott skick och har safirglas. Vart köper man den? Ska man ha utsikt efter något särskilt bra årtal? Tips mortgages gärna, [Budget 35000-40000]
Supersnygg vad är det för ref och har du någon cirka siffra vad ett fint beg ex går på?![]()
Senaste tillskottet i samlingen
Tack så mycket, det är en 16013 med champagnetavla. Senaste tiden verkar priserna ha legat mellan 35-40k här på forumet.Supersnygg vad är det för ref och har du någon cirka siffra vad ett fint beg ex går på?
Tack för inputen, just Rolex 16234 med vit urtavla och stick dial värkar vara svåra att få tag i. På chrono24 så är många inte helt vita samtidigt som dom med romerska tecken är kritvita. Är det något som vet hur detta kommer sig? Enbart skick eller skiljer dom sig åt på något sätt?In på www.chrono24.se och sök på Rolex 16234. När du hittat ett eller flera objekt som intresserar dig så kan du länka till dem här i tråden för input.
Den växte hela vägen till köp & sälj igenInte varit så aktiv i denna tråd, men måste säga denna klocka växer bara mer och mer hos mig!
![]()
Måste ju hinna göra lite reklam innan den kommer ut till försäljningDen växte hela vägen till köp & sälj igen
Himla trevlig tavla oavsett!
Hahah, oavsrtt hur mycket jag älskar den så säljs den. Its the name of the gameDen växte hela vägen till köp & sälj igen
Himla trevlig tavla oavsett!
Det går runt runt, även i framtiden skulle jag tro.Hahah, oavsrtt hur mycket jag älskar den så säljs den. Its the name of the gameKöper för att uppleva och sen sälja, får se i framtiden vilken klocka jag ångrar mest och då vet jag att thats the one. "You only know you lover her when you let her go"
Det finns olika färger/nyanser, eller hur menar du? Den romerska är custom made eller ommålad, förresten.Tack för inputen, just Rolex 16234 med vit urtavla och stick dial värkar vara svåra att få tag i. På chrono24 så är många inte helt vita samtidigt som dom med romerska tecken är kritvita. Är det något som vet hur detta kommer sig? Enbart skick eller skiljer dom sig åt på något sätt?