• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Vad är rätt pris på en 16014?
Bra fråga men någonstans 30-35 tänker jag. Lite beroende på skick och lull lull såklart.
Dock så är jag inte intresserad av svarta tavlor. Grå funkar, men helst någon av de ljusare. Champagne, pärlemor, vit eller vad nu benämningen må vara.
Sen behöver det inte prompt vara 16014 kan vara en 16013 eller 1603.
Är helt enkelt ute efter en juste DJ.

Senast ändrad:
Bra fråga men någonstans 30-35 tänker jag. Lite beroende på skick och lull lull såklart.
Dock så är jag inte intresserad av svarta tavlor. Grå funkar, men helst någon av de ljusare. Champagne, pärlemor, vit eller vad nu benämningen må vara.
Har du lagt upp en köp annons?

Absolut! 30-35 skall du kunna hitta bra grejer för. Posta i tråden de objekt du hittar så skall du få hjälp...

Jag hade tur och kom över en riktigt fin, bra länk, korrekt polerad osv.

Hur ser man att den är polerad? Saknar uppenbarligen öga för det. Ska fråga om G-serie, vad innebär det ens? :)
Rolex började med random serials skiftet 2010-2011. G-serie är sista 2010. Papper saknas så det är bra att veta hur de vet att den är från 2010.

Kolla på bandhornen, märkena i stålet är mjuka, övre högra t.ex, vilket tyder på polerat. Glasringen ser mjukare ut än en ny också. Kan ju bara vara vinklarna på allt detta. Bilderna är inte de bästa.

Bråttom till köp & sälj?
Vad får dig att tro det? :angel:
Skärmavbild 2019-10-13 kl. 08.19.10.png

Rolex började med random serials skiftet 2010-2011. G-serie är sista 2010. Papper saknas så det är bra att veta hur de vet att den är från 2010.

Kolla på bandhornen, märkena i stålet är mjuka, övre högra t.ex, vilket tyder på polerat. Glasringen ser mjukare ut än en ny också. Kan ju bara vara vinklarna på allt detta. Bilderna är inte de bästa.

Ja den verkar något använd. I beskrivningen står "mit Box und Rechnung". Har skickat ett mail till säljaren för förtydligande :)

Snygg konfiguration och bra pris. Ser ut som en klocka som har används i vardagen. Inget konstigt egentligen. Har svårt att se att länken skulle vara sönderpolerad. Jag har aldrig haft en sexsiffrig dj iofs.
Länken ser inte bra ut i mina ögon, sönderpolerad kanske är lite hårt men den ser iaf ut att vara dåligt polerad.
dj.PNG
dj2.PNG

Tillbaka
Topp