• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

@Daniel S
Du skriver i din annons att det är ett repfritt plexi...stämmer det verkligen?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-36mm-26k.121545/
plexi.PNG

Tänkte även på uttrycket "Sveriges kanske billigaste wide boy..." 26 tkr är väl inget extraordinärt för en fyrsiffrig slow set som säljs head only? Gripenbro har en helt okej liknande för 25 tkr, genomgången med garanti.
Ja, så det var ju inte Sveriges billigaste :)
Lite saftigt för head only kan tyckas...

Idag kom det en ny medlem till min Datejust-familj, en 16233 med diamanttavla. Behöver justera länken innan användning.

IMG_20191010_223835.jpg
Attans vad snyggt det var med silvertavla till tvåton och is, var lite inne på det men det blev vit till slut, som dock kan kännas lite för uppklätt om man själv inte är det.
Det blir nästan lite sport-känsla med den tavlan du har. Lyxig-sport.

Fel datum, oputsad och mobilkamera, men vad gör det?
IMG_20191016_174726.jpg

Attans vad snyggt det var med silvertavla till tvåton och is, var lite inne på det men det blev vit till slut, som dock kan kännas lite för uppklätt om man själv inte är det.
Det blir nästan lite sport-känsla med den tavlan du har. Lyxig-sport.

Fel datum, oputsad och mobilkamera, men vad gör det?
IMG_20191016_174726.jpg
Härlig sommarklocka det där, har liksom allt: guld, stål, strössel och vita tavla!

https://www.uretvintage.se/rolex-datejust-steel-pv-340298.html

Bra pris på denna? Ska vara full-set. Säkert ingen servicehistorik men skicket ska vara 4/5 (vad nu det innebär). Vad är det jag missar?
Hmmm, klockan är från 2004 och behöver sig garanterat en service(från 5K-?), ingen bild på klockan i fråga, så den kan ju se ut hur som helst egentligen..
Box och sånt, skick 1/5.., ingår cert ens?
42h gångreserv på ett urverk som ska ha 48h...

Jag köpte min 116234 från 2017 för något år sedan för 55K om jag inte minns fel...har dock hänt lite med priserna sedan dess...

Hmmm, klockan är från 2004 och behöver sig garanterat en service(från 5K-?), ingen bild på klockan i fråga, så den kan ju se ut hur som helst egentligen..

Jag köpte min 116234 från 2017 för något år sedan för 55K om jag inte minns fel...har dock hänt lite med priserna sedan dess...
Hur kan den vara från 2004? Kom inte 6-siffriga ref 2006ish?

Cert ingår och den ska tydligen inte vara i servicebehov.

Cert ingår och den ska tydligen inte vara i servicebehov.
Det sa dom om min Rolex 16610 också, sen när den väl kommer efter 14 dagars leveranstid, så diffade den EN TIMME per dygn och datum gick inte att justera ordentligt. Dessutom, hur fasen kan man sälja nåt för så mycket pengar utan att ens ha en bild att visa upp? Ingen skulle väl köpa en begagnad bil med en "exempelbild"? Min senildementa onkel vet mer om klockor än folket på UV... :banghead:

Det sa dom om min Rolex 16610 också, sen när den väl kommer efter 14 dagars leveranstid, så diffade den EN TIMME per dygn och datum gick inte att justera ordentligt. Dessutom, hur fasen kan man sälja nåt för så mycket pengar utan att ens ha en bild att visa upp? Ingen skulle väl köpa en begagnad bil med en "exempelbild"? Min senildementa onkel vet mer om klockor än folket på UV... :banghead:
Märkligt att en sådan förhållande vis stor aktör har så svårt att sköta sig. Men kring objektet i fråga, varför inte leta efter en liknande på KS?

Jag ringde dem om en Speedmaster för ett tag sedan och frågade om allt var original, vilket de sa att allt var. Kollar närmre på bilderna och kan med 90% säkerhet säga att länken är fejk xD

Märkligt att en sådan förhållande vis stor aktör har så svårt att sköta sig. Men kring objektet i fråga, varför inte leta efter en liknande på KS?
Jag fick ett spontant sug efter en Sub och hittade inga här. Detta var våren 2017 då de fortfarande var överkomliga. Jag gav 47 tkr för min på UV då. Det har hänt en del med priserna sedan dess... :D

Tillbaka
Topp