• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

eds1

Omega
2-Faktor
Första ”riktiga” klockan inhandlad blev en 116200 :happyhappy:
 

Bilagor

  • 634D8CA1-8D70-4D1B-BEEA-CBAFCAC798B9.jpeg
    634D8CA1-8D70-4D1B-BEEA-CBAFCAC798B9.jpeg
    401.7 KB · Visningar: 10

hejsam

Patek
2-Faktor
när jag vart in i butikerna i sthlm så har det vart tomt på 36mm med Jubilee iaf, kanske jag som haft extremt dålig timing bara. Men om dem inte vore slut så hade väl inte priserna rusat så mkt på begagnat heller jämfört med tidigare?
Kanske otur med tajmingen, tycker mig ha sett dj36 i stål rätt ofta hos AD. Den modellen kostar ju fortfarande en bra bit under list begagnade så vore konstigt om det var väntelista på dem! :)
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Blå/svart med Jubilee har alltid vart slut när jag vart förbi. Skrev upp mig på tilldelning och ad hörde förvisso av sig snabbt, dock alltid när jag köpt annat.
 

Jay B

Omega
Är det någon som har koll på skillnaden mellan jubilee-länk med stämpeln 455 och 555?
78BD9FCE-82BD-49D5-95B8-ECD32FA9582F.png
 

Bilagor

  • 6FED452B-F335-4CE7-BAF8-369C80DC9374.png
    6FED452B-F335-4CE7-BAF8-369C80DC9374.png
    288 KB · Visningar: 7

Weberg

Audemars
Hur mycket dyrare uppskattar du att instegs DDn är? 5-10?
Det är lurigt just nu, modellerna flyter liksom i varandra. Till exempel upplever jag att 1601or i gult guld börjat öka ganska snabbt, och i vissa fall ligger de på samma nivå som 1803orna. Vet inte om det beror på att guld generellt ökar i popularitet när marknaden känns ostadig, eller om det är en trend. Hursomhelst, om jag skulle köpa en DD/DJ (guld) idag, skulle jag tänka såhär:
1601: från 55 tkr
1803: från 60 tkr
18038: från 65-70 tkr
Detta är grova cirkapriser förstås och avser head only. Mörka tavlor ligger högre än ljusa. Vill man ha länk till så börjar det bli skapligt först en bit efter 100/110'-sträcket, åtminstone på Chrono24.

När det gäller helguldsvarianter av Rolex så upprepar jag det som sagts så många gånger tidigare här: köp inte den billigaste! När jag köpte min head only så kollade jag knappt under 70' och då är jag knappast Joakim von Anka. Men jag hade sedan länge bestämt mig för att den dagen jag sparat ihop till denna ikon ska det definitivt vara en riktigt schysst!

Det går väl an med en rasslig DJ i stål, det kan vara lite coolt. Men en risig guldklocka ger inte samma intryck; det är lite som att köra runt i en rostig Mercedes SL 500 :D
 
Topp