• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Weberg

Audemars
Is på marken, is på tavlan. Trevlig helg!

IMG_20191129_095045.jpg
 

Bombardier

Breitling
Hallå!
Som jag har nämt tidigare i detta forum så jagar jag en DJ 16234 med jubileelänk från 2000 och framåt. Det kommer bli min första Rolex och jag börjar bli helt hooked utan ens att äga klockan. Jag är vaken om nätterna och bara kollar och kollar. Besattheten är total!

Men i mitt letande så tänkte jag fråga om vilka som är era favorit siter för att köpa rolex (primärt Datejust). Jag scannar klocksnack, chronos24, blocket varje timme typ, men behöver några fler tipps :hungry:
Ska till sthlm i helgen med pengar på fickan och leta efter min dröm 16234. Är det någon som har några tipps på dealers som säljer mycket pre owned datejusts?
 

Th...

Omega
Frugan har en datejust som köptes ny förra året. Saktar sig sjukt mycket, ca 3-4 min i veckan... Vad är fel?? Vi ska självklart gå tillbaka med den. Har aldrig varit med om likande med mina rolex.?
 

Bombardier

Breitling
Hallå gänget! Är mycket nära att köpa min första Rolex (16234) av @Sizar här på KS. Har talats vid på telefon och känner mig ganska trygg på köpet. Däremot så skulle jag vilja ha en andra second opinion på skicket, priset och övriga inputs. Det känns som klockan är i mycket bra skick, men jag har svårt att avgöra detta, Har ni några tankar? Klockan ska vara ifrån 2000, låter det rimligt? Hade ni köpt denna klockan? Otroligt tacksam för svar!!

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16234.124021/
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hallå gänget! Är mycket nära att köpa min första Rolex (16234) av @Sizar här på KS. Har talats vid på telefon och känner mig ganska trygg på köpet. Däremot så skulle jag vilja ha en andra second opinion på skicket, priset och övriga inputs. Det känns som klockan är i mycket bra skick, men jag har svårt att avgöra detta, Har ni några tankar? Klockan ska vara ifrån 2000, låter det rimligt? Hade ni köpt denna klockan? Otroligt tacksam för svar!!

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16234.124021/
Den ser bra ut enligt mig, var lite sugen på den själv men kan inte motivera köp då jag redan har en DJ.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå gänget! Är mycket nära att köpa min första Rolex (16234) av @Sizar här på KS. Har talats vid på telefon och känner mig ganska trygg på köpet. Däremot så skulle jag vilja ha en andra second opinion på skicket, priset och övriga inputs. Det känns som klockan är i mycket bra skick, men jag har svårt att avgöra detta, Har ni några tankar? Klockan ska vara ifrån 2000, låter det rimligt? Hade ni köpt denna klockan? Otroligt tacksam för svar!!

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16234.124021/
Du kan ju fråga vad "håller tiden fint" innebär.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Hallå gänget! Är mycket nära att köpa min första Rolex (16234) av @Sizar här på KS. Har talats vid på telefon och känner mig ganska trygg på köpet. Däremot så skulle jag vilja ha en andra second opinion på skicket, priset och övriga inputs. Det känns som klockan är i mycket bra skick, men jag har svårt att avgöra detta, Har ni några tankar? Klockan ska vara ifrån 2000, låter det rimligt? Hade ni köpt denna klockan? Otroligt tacksam för svar!!

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16234.124021/
Ser bra ut, skarp och tjock boett samt länk i gott skick. Som föregående skrev, be om lite noggrannare gångreserv. Men å andra sidan med ca 19 år på nacken bör service beaktas om den inte servats senaste åren.
 

Bombardier

Breitling

Dreas89

Cartier
2-Faktor
En oysterlänk på en DJ från 99 och 2001, är det någon skillnad där? Tycker mig inte känna igen känslan som jag hade i min från 2001 nu när jag sitter på en från 99. Men kanske är det inbillning...
 
Topp