Snarare att man får putsa till mot bandet för det är ganska vassa kanter som kan repa det.Hur upplever du passformen på ändlänkarna? Lätt att repa boetten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snarare att man får putsa till mot bandet för det är ganska vassa kanter som kan repa det.Hur upplever du passformen på ändlänkarna? Lätt att repa boetten?
Trevliga nyheter !!Tänkte bara meddela att sexsiffriga DJ-tavlor funkar i 16200 DJs. Fått tummen upp från urmakare på Nymans.
Vill minnas att jag har fått den frågan tidigare...
Svårt att se skicket på glaset och konstigt att det inte finns någon bättre bild på boetten, från sidan t ex, ej heller baksida. Annars ser den väl OK ut.Hej, behöver råd.
Hur tycker ni att denna ser ut i skicket?
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-1601-ss-silver-dial-with-jubilee-band--id3512879.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
Värd pengarna?
Okej, tack för hjälpen. Skulle du anse att den ser ut att ha ett vettigt pris utifrån vad man kan döma på de bilderna som finns?Svårt att se skicket på glaset och konstigt att det inte finns någon bättre bild på boetten, från sidan t ex, ej heller baksida. Annars ser den väl OK ut.
Vill inte uttala mig om det, men det är däromkring dom ligger. Beror lite på skicket på länk, är den full set, är den servad o s v.Okej, tack för hjälpen. Skulle du anse att den ser ut att ha ett vettigt pris utifrån vad man kan döma på de bilderna som finns?
Hej, behöver råd.
Hur tycker ni att denna ser ut i skicket?
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-1601-ss-silver-dial-with-jubilee-band--id3512879.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
Värd pengarna?
Okej, då hoppar jag det. Tack så mycket för hjälpen!Hej, köp inte från honom. Allmänt känt att han sysslar med ihopplock.
Skönt med lite valmöjligheter. Skulle behöva en med svart band...
Eller också bara skifta till svart band - när andan faller på.....Skönt med lite valmöjligheter. Skulle behöva en med svart band...
Låter som en utmärkt idé! Jag vill också ha en DJ som årsklocka, fast från 1992.Går i tankarna på att köpa en Årsklocka från 1986 och funderar då på en DJ med vit tavla med oyster. Vad tror ni om det? Antar att alla som hänger i denna tråd är hängivna DJ fans men man behöver alltid lite support
Jo precis, känns som en klassisk klocka man kan bära med sig länge. Dock lite fundersam på storleken. Använder flitigast min breitling transocean day date på 43mm så 36 känns väldigt litet. Tittar jag dock på allas bilder tycker jag aldrig den ser liten ut fast alla kanske har väldigt små händer och handlederLåter som en utmärkt idé! Jag vill också ha en DJ som årsklocka, fast från 1992.
Tycker 40 mm mera speglar verkligheten på DJ. Men alla dykarur är ju större.Jo precis, känns som en klassisk klocka man kan bära med sig länge. Dock lite fundersam på storleken. Använder flitigast min breitling transocean day date på 43mm så 36 känns väldigt litet. Tittar jag dock på allas bilder tycker jag aldrig den ser liten ut fast alla kanske har väldigt små händer och handleder
Jäkligt skönt trio!Skönt med lite valmöjligheter. Skulle behöva en med svart band...
En av få klockor som faktiskt bärs 3-4mm större. Vete tusan hur det går till. Tror att glasringen och det upphöjda plexit/glaset skapar den känslan.Tycker 40 mm mera speglar verkligheten på DJ. Men alla dykarur är ju större.
Vet precis vad nästa klockköp blir för min del! Så snygg!Då kan man posta i den här tråden trodde aldrig jag skulle våga testa en 36mm. Men den sitter riktigt bra 1601:an.
258 med vikt 7836 passar. Men 558 funkar också fint. Både med vikta 7836 och senare 78360. Fast du ska nog ha en nitad länk på en 64a. Lite osäker på när 7836 kom, men senare än 1964...
Will do
En ny jubilee går på runt 10k.Är det nån som vet vad en jubilee länk till en 116200 kostar att köpa separat?
Samt en ny tavla (utan diamanter)??
Anders
Är det nån som vet vad en jubilee länk till en 116200 kostar att köpa separat?
Samt en ny tavla (utan diamanter)??
Anders
Helt gratis dessutom258 med vikt 7836 passar. Men 558 funkar också fint. Både med vikta 7836 och senare 78360. Fast du ska nog ha en nitad länk på en 64a. Lite osäker på när 7836 kom, men senare än 1964...
Rätt årtal (och ändlänkarna passar DJ):
http://www.chrono-shop.net/en/bands...-6542-6538-6536-5510-5508-5512-5513-1680.html