• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hade budgeterat för ett inköp av en Datejust 116xxx, men knep en Date till rimligt pris igår på tradera. Ska bli riktigt spännande faktiskt! Bilder kommer under morgondagen :)

Senast ändrad:
Köpt no-name oyster samt vit tavla till min 16200, återstår att serva och köpa ett originaloyster att varva jubileet med... Tror bestämt att detta blir min första keeper (sen får vi se hur länge det håller mtp att den redan varit ute till salu en gång) :D

Slutresultat-to-be:
k3628_1.jpg

Köpt no-name oyster samt vit tavla till min 16200, återstår att serva och köpa ett originaloyster att varva jubileet med... Tror bestämt att detta blir min första keeper (sen får vi se hur länge det håller mtp att den redan varit ute till salu en gång) :D

Slutresultat-to-be:

Riktigt cleant!

Trädgårdsmästarens val: Jag läste en gång ett reportage från ett besök vid Rolex fabrik. Det visade sig att trädgårdsmästaren där bar en Rolex Datejust på jubilelänk. Ett inspirerande och bra val, tycker jag. Tål en plötslig regnskur, samt den obligatoriska rengöringen efteråt.

image.jpg

Längesen man kikade in. Slänger in en bild på min 1601 som jag tog för någon dag sedan när jag bytte till lädernato. :)

2015-07-24 17.19.30-2.jpg

Senast ändrad:
Är sugen på att slänga på ett jubilee och köra det istället för oyster, Är det nån som vet på vad en Super Jubilee 63200 länk listar? :)

jag är sugen på DJ igen o funderar på denna kombon. Har ju jubilie länk redan så kanske skulle man köpa den på oyster? Fast jubilie är ju så bra :)
RLX5822.JPG

Den är bra! Samma nyans av blå som min isade jag har just nu.

Ångrar inte en sekund att jag körde Jubilee istället för Oyster som det brukar se ut till 116200.

Köp den på Oyster. Säkert mer lättsåld då också... Nu när du ändå har Jubilee att varva med ;)

Den är bra! Samma nyans av blå som min isade jag har just nu.

Ångrar inte en sekund att jag körde Jubilee istället för Oyster som det brukar se ut till 116200.

Köp den på Oyster. Säkert mer lättsåld då också... Nu när du ändå har Jubilee att varva med ;)
jo den tanken har slagit mig med länken fast för att slippe skifta typ varje dag så lutar det åt jubilie iaf..

jag är sugen på DJ igen o funderar på denna kombon. Har ju jubilie länk redan så kanske skulle man köpa den på oyster? Fast jubilie är ju så bra :)
RLX5822.JPG
Köp den på jubilee, så är det ju iaf två skillnader emot den du hade;)
Tavlan är verkligen magisk, där är vi helt överens!
Som vanligt, hör av dig när du ska flippa......

Tillbaka
Topp