Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp. Låg kvar efter en auktion i vintras, alldeles för dyr för det skick den var i. Chansade, prutade några tusenlappar och fick den för ett nästan OK pris. Trodde inte att det gick att pruta hos Kaplans. De var väl trötta på den...En bra kulturgärning @Fistface . Låg den hos Kaplans?
Jepp. Låg kvar efter en auktion i vintras, alldeles för dyr för det skick den var i. Chansade, prutade några tusenlappar och fick den för ett nästan OK pris. Trodde inte att det gick att pruta hos Kaplans. De var väl trötta på den...
Uppdraget var trögt men jämnt. Gick hyfsat, -25s/dag. Men det behövdes bytas en del...Tittade också på den. Kändes som något var knas med uppdraget.
Slate grey va? En favorit tillsammans med vit och blå tavla.
+1 Jag gick ut från Nymans Ur i Västerås, det kändes som jag flöt fram längs trottoarenÄlskar verkligen denna tråd... Minns känslan när jag fick min första Datejust tillika Rolex i handen för första gången - obeskrivligt! Slänger in en halvgammal bild på den nuvarande...
+1 Jag gick ut från Nymans Ur i Västerås, det kändes som jag flöt fram längs trottoaren
Det var en 16234 !
Asså den tavlan går ju inte sluta titta på, magisk!!!
Vad är referensnumret på datejusten i mitten, med svart tavla? Sjukt fin klockaSkönt med lite valmöjligheter. Skulle behöva en med svart band...
Det är en 1601 från 1978.Vad är referensnumret på datejusten i mitten, med svart tavla? Sjukt fin klocka
Sommar-DJ
Har en likadan fast blå !
Väldigt fin, den där tavlan vill jag också ha
Valde du att själv behålla klockan ist?1601 -67 nu med tidsenligt Jubilee.
Vet inte men den skall i alla fall få en översyn och nytt glas innan den lämnar.Valde du att själv behålla klockan ist?
Äh, fram med kromglansen! Den är fin!Vet inte men den skall i alla fall få en översyn och nytt glas innan den lämnar.
Tyvärr en spricka till höger om daumfönstret.Äh, fram med kromglansen! Den är fin!
Dåsa! Byt.Tyvärr en spricka till höger om daumfönstret.
Sa ja ju...Dåsa! Byt.
Köpte klockan förra veckan på Nymans ( ja, jag vet, borde gått till Rob E, men killen på Nymans var grym) och valet föll på en svart tavla, oysterlänk och vitguldsring.
Nu till min fråga.
Hur hårt/löst ska länken sitta? I butiken så satte dem länken ganska hårt och det såg bra ut. Det var dock lite obekvämt, så jag gjorde länken lite längre. Nu sitter den bra, men tyckte klockan satt bättre på handen innan. Har ni några råd? Finns det tumregel på hur datejust ska bäras runt handleden?
Kanske en dum fråga men går det att sätta på en ny jubileelänk på en vintage 1601? Om inte, vad är det för länk som passar?