Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har samma tavla som du... Måste säga att jag tycker den är smått fantastisk...
Nice! Hade faktiskt 116234 med just den tavlan för inte så länge sen
Very vacker!En till med likadan tavla. Nåja, färg iaf... Fantastisk nyans av blå som dansar mellan alla nyanser från svart till ljusblått.
Bäst är det när solen träffar rätt:
-25spd är knappast OK!Uppdraget var trögt men jämnt. Gick hyfsat, -25s/dag. Men det behövdes bytas en del...
Katastrof för en kronometer, men hyfsat av en till synes aldrig servad liten klocka täckt av hudavlagringar och otäckheter. Åtminstone intalade jag mig det för att ursäkta ett köp.-25spd är knappast OK!
Katastrof och indikation på akut servicebehov skulle jag säga.Katastrof för en kronometer, men hyfsat av en till synes aldrig servad liten klocka täckt av hudavlagringar och otäckheter. Åtminstone intalade jag mig det för att ursäkta ett köp.
Inställningen är att alla klockor utan papper har akut servicebehov.Katastrof och indikation på akut servicebehov skulle jag säga.
Beror ju lite på vad man har för inställning.
Svårt att avgöra på de bilderna, men ganska ok. Fina tavlor. Den silvriga saknar lumepluppar, vilket jag tror den bör ha. Den ser också ut att vara något felpolerad på ovansidan av bandhornen. De ska inte vara blanka. Boetterna är svåra att avgöra skicket på på dessa bilder, men jag tror att de är i ett genomsnittligt skick.Vad tycker ni om skicket på dessa?
Njeee,Inställningen är att alla klockor utan papper har akut servicebehov.
Och att ibland bara blunda och köra.
Håller exakt med om vad du skriver. För att svara lite mer seriöst:Njeee,
Jag menar att oljor torkar och att tidhållningen då saktar in. En klocka som har förmågan att hålla COSC men går -25spd visar således att den troligtvis är i akut behov av service.
Ett tips bara, ha inte den luvan på dig vid en köp/sälj situation.Fan @Ernesto först dissade jag din nya tavla, men jag måste säga att den är fan fin. Tycker dock du borde byta till räfflad ring, passar bättre till jubilee och "hållkäften"-tavlan. Oyster, slät ring och is ser fan inte bra ut imho.
Slänger in en bild på min enda datejust, sålde den svarta. Boetten är helt tokig på denna, säkert polerad nån gång men bandhornen är fortfarande långa, tjocka och höga. Tavlan är i riktigt bra skick, dock ska jag försöka hitta wideboy visare utan lume. Nån som vet vad rimlig kostnad för sådana är?
Ett tips bara, ha inte den luvan på dig vid en köp/sälj situation.
Det skulle lätt kunna misstolkas, och leda till oanade (negativa) konsekvenser.
Ett tips bara, ha inte den luvan på dig vid en köp/sälj situation.
Det skulle lätt kunna misstolkas, och leda till oanade (negativa) konsekvenser.
Varför skulle han bära arbetskläder på fritiden?
Fan @Ernesto först dissade jag din nya tavla, men jag måste säga att den är fan fin. Tycker dock du borde byta till räfflad ring, passar bättre till jubilee och "hållkäften"-tavlan. Oyster, slät ring och is ser fan inte bra ut imho.
Det är som sushi. Det kan ta tid att lära sig tycka om det...
Tycker personligen inte att vitguldsring, Jubilee och håll-käften-tavla lirar snyggt. Blir för mycket. Tavlan får mer spelutrymme med slät ring samtidigt som symmetrin med länken (låset) blir grymt bra. Hade dock hållit med dig om det gällde gamla låset på Jubilee + slät ring.
Håller med ang 72600... Det sög.
Ringen runt glaset är i guld på 1601 och stål på 1603, bläddra runt lite i den här tråden så ser du vad jag menar.Vad är det eg för skillnad på 1601 och 1603?
Jag har fått för mig att det finns 1603 med vitguldsring oxå, men det kanske är helt fel?Ringen runt glaset är i guld på 1601 och stål på 1603, bläddra runt lite i den här tråden så ser du vad jag menar.
Då har den nog blivit bytt.Jag har fått för mig att det finns 1603 med vitguldsring oxå, men det kanske är helt fel?
Okej. Jag har inte fått möjlighet att se en 1601 och en 1603 bredvid varandra, är det stor skillnad på vitgulds betsel och stål?Då har den nog blivit bytt.