• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Precis därför jag undrar! Sett folk med Rubber straps för denna men kanske är en annan tillverkare?
Jag kör https://klocksnack.se/threads/gummiarmband-20mm-passar-rolex-omega-prisbump.129874/ på min 116200 och kan i ärlighetens namn inte säga att jag märker någon större skillnad mot Everest som jag haft tidigare! Sitter inte 100% dikt mot boetten hela tiden men inget som stör mig! Om du inte är sugen på lägga drygt 1500 så är det absolut ett bra alternativ :)

Är intresserad utav av att köpa en lite dressad klocka. Antingen en Rolex DJ eller en omega AT. Men står lite i pris frågan, kan man få sig en fin Rolex Datejust för omkring 35-50k? Och vad rekommenderar ni?

Är intresserad utav av att köpa en lite dressad klocka. Antingen en Rolex DJ eller en omega AT. Men står lite i pris frågan, kan man få sig en fin Rolex Datejust för omkring 35-50k? Och vad rekommenderar ni?
Jag föredrar de 5-siffriga referenserna före de 4-siffriga. Dåligt insatt i de senare. Gillar de skarpa luggarna, quick-set och safir glas. Jag har en 16220 på jubilee länk.

En 5-siffrig hittar du utan problem! Kan nog gå att klämma in även 6-siffriga men då med risk att det blir en service relativt snart!
Jag hade gått på en DJ om du vill ha något mer dressat jämfört med AT! Min upplevelse av AT är lite sportigare!

Tack! Lite bilder behövs!!
2DF4888A-1CAC-4E72-A2BC-18FD939B739C.jpeg
14D477EF-D9B9-452D-B549-B8A65CBC3819.jpeg
55B9E82C-30E6-4B27-9782-4C8D9A6D72C0.jpeg

En 5-siffrig hittar du utan problem! Kan nog gå att klämma in även 6-siffriga men då med risk att det blir en service relativt snart!
Jag hade gått på en DJ om du vill ha något mer dressat jämfört med AT! Min upplevelse av AT är lite sportigare!
Ja, det var lite min känsla också, sen är AT så mycket större känns det som. Så får bli att kika efter någon fem-siffrig. Gillar skarpt den med blå urtavla :)
Tack för svar :)

Senast ändrad:
Halloj!
någon som har bra tips på hur man rengör en rolex DJ med jublieelänk?
kört lite tvål och med en mjuktandborste, fick det som tips men vet inte om det är det bästa?

• Fick mejl från AD om att jag står först i kö på att få köpa en ny datejust 126334 41mm med Rhodium tavla, jubileelänk (stål/vit guld).

• Är det ett vettigt köp? Älskar klockan men gillar att byta då och då & har ingen lust att förlora nå större pengar. Är det rätt klocka?

Tillbaka
Topp