Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stav, diamant och romerska siffror. Finns även Tuxedo, men inte helt svart.Snyggt! Passar på att fråga vad för typer av svarta tavlor det finns för 116234?
Snyggt! Passar på att fråga vad för typer av svarta tavlor det finns för 116234?
Sen finns det vel med ulike mönster. T.ex Rolexrolexrolex lik den som ligger på k&s nå, og tuxedo.Stav, diamant och romerska siffror. Finns även Tuxedo, men inte helt svart.
Edit.
Insåg även att det finns med siffror som index, men "cirkulärt mönstrad tavla".
Grattis till er båda! Måste också säga att det var en fin drinkvagn i bakgrundenPaketöppning med en DJ som fyller 30 samtidigt som mig. Dregel. Vackraste jag sett. Mer dregel. Ska hitta en fin jubilee nu bara. Polarvit urtavla. Mer dregel.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Länka gärna.Sen finns det vel med ulike mönster. T.ex Rolexrolexrolex lik den som ligger på k&s nå, og tuxedo.
I katalogen 2017-2018 fanns det fem olika svarta, sex om man räknar med MOP.Snyggt! Passar på att fråga vad för typer av svarta tavlor det finns för 116234?
Det är med hjärtat man ska köpa, bara inte impulsivt! Men kul för dig! Den är väldigt fin, jubileelänken kommer göra susen.aah testat och haft några olika DJs men "snövit" urtavla är min absoluta favorit. C24, gav runt 35 men då utan jubilee vilket är lite segt ( köpte med hjärtat då det är en 30årspresent till mig själv)
Stick dial cone svart skulle varit riktigt fintI katalogen 2017-2018 fanns det fem olika svarta, sex om man räknar med MOP.
![]()
![]()
Grattis @Atlantis ! Oväntat armband men en fin klocka i övrigt.aah testat och haft några olika DJs men "snövit" urtavla är min absoluta favorit. C24, gav runt 35 men då utan jubilee vilket är lite segt ( köpte med hjärtat då det är en 30årspresent till mig själv)
Tack! haha ja den kom på det riktigt sketna lädret (förstår inte förra ägarens val riktigtGrattis @Atlantis ! Oväntat armband men en fin klocka i övrigt.
Kolla om Gripenbro har någon länk.Tack! haha ja den kom på det riktigt sketna lädret (förstår inte förra ägarens val riktigt).. Letar en fin 62510H nu !
Ah! Inget på hemsidan men kanske har fler om man frågar?Kolla om Gripenbro har någon länk.
555.Ah! Inget på hemsidan men kanske har fler om man frågar?
Endlinks ska vara 555 eller 55?
En silverfärgad stickdial. Inget fancy.Schyst!Får man fråga vilken tavla du skal bytte til?
Låter i mina öron som 25% oåslag från Rolex, för att de "kan" precis sommnån som ville serva en 30 år gammal Dayrona och fick ett kostnadsförslag på 225k kr...Låter väl som 13k ex. moms?? Därav det 25%-iga påslaget. Rimmar väl också ganska väl med inlägget han svarade på där priser uppskattades till +16k
Personlig liker jeg jubilee best på DJ etter å ha testet begge. På de fleste andre klokker hadde jeg dock valgt oyster.Jubilee vs oyster, vad tycker ni är snyggast och vilken kan öka värdet på klockan?
Vilken tycker du är snyggast är väl det som spelar roll? Du köper väl inte klockan för att tjäna pengar?Jubilee vs oyster, vad tycker ni är snyggast och vilken kan öka värdet på klockan?
Fin! Är tavlan tidsenlig med klockan eller är det bytt till en nyare tavla?Paketöppning med en DJ som fyller 30 samtidigt som mig. Dregel. Vackraste jag sett. Mer dregel. Ska hitta en fin jubilee nu bara. Polarvit urtavla. Mer dregel.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
6-siffrig tavla. Det ser du på rälsen längst ut runt tavlan.Fin! Är tavlan tidsenlig med klockan eller är det bytt till en nyare tavla?
Precis det var rälsen på tavlan jag syftade på som jag bara sett på nyare DJ:S men kom dom alltså redan på tidigt 90 tals rollar eller har du bytt tavlan på den?6-siffrig tavla. Det ser du på rälsen längst ut runt tavlan.
Inte min klocka. Men eftersom det sitter en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig klocka så är den ju såklart utbytt.Precis det var rälsen på tavlan jag syftade på som jag bara sett på nyare DJ:S men kom dom alltså redan på tidigt 90 tals rollar eller har du bytt tavlan på den?i övrigt väldigt fin är bara nyfiken och vill lära mig mer.
Det fanns väl räls på 5-siffriga? Skillnaden trodde jag var att 5-siffriga har smalare index än 6-siffriga. Tavlan ovan ha de smalare indexen.Inte min klocka. Men eftersom det sitter en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig klocka så är den ju såklart utbytt.
Super tack för infon!Inte min klocka. Men eftersom det sitter en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig klocka så är den ju såklart utbytt.
Du har rätt. Det finns även på tidigare referenser. Jag pudlar.Det fanns väl räls på 5-siffriga? Skillnaden trodde jag var att 5-siffriga har smalare index än 6-siffriga. Tavlan ovan ha de smalare indexen.
https://klocksnack.se/threads/den-ultimata-rolexurtaveltråden.89574/
Det fanns väl räls på 5-siffriga? Skillnaden trodde jag var att 5-siffriga har smalare index än 6-siffriga. Tavlan ovan ha de smalare indexen.
https://klocksnack.se/threads/den-ultimata-rolexurtaveltråden.89574/