Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser ut att ha suttit för löst...Ja.
Hur tajt den sitter på kuddar i en låda har ingen betydelse.
Förr hade Dr Watch tavlor. Även snyggt ommålade tavlor från Asien.Har sett en del blåa tavlor nu och är svag i köttet. Någon som har koll på vilka handlare som brukar saluföra tavlor? Kollat med Gripenbro, men han hade inget kul i lager.
Nytt för mig, kan säkert ha något med det att göra..Alla länkar äldre som nyare blir slappare om dom burits för löst.
Det där ser ju ganska brutalt ut. Åt på den klockan? Mycket använd?Ja.
Hur tajt den sitter på kuddar i en låda har ingen betydelse.
Mm, ska nog tvätta den lite oftare, blir så sjukt skitigt i jubilee. Se bild nedan, svårt att fånga på bild som @SWC , men har ändå märkt stor skillnad senaste året.116234 är den referens du har.
Tvättar du inte länken regelbundet blir den kass snabbare.
Lägg upp en bild.
Mycket bra skick enligt kund...Det där ser ju ganska brutalt ut. Åt på den klockan? Mycket använd?
Undrar det samma. Hade helst sluppit att köpa ytterligare en prylHur är smidigaste sättet att tvätta länken? Bör man investera i en ultraljudstvätt?
Hur är smidigaste sättet att tvätta länken? Bör man investera i en ultraljudstvätt?
Jag kör med mjuk tandborste och lite diskmedel, men ultraljudstvätt är säkert bättre och effektivare, här finns lite förslag:
https://klocksnack.se/threads/glöm-inte-att-tvätta-era-länkar.34848/
Nej. 36 är alltid rätt. Men köp den du gillar och är bekväm i. Så testa båda och jämför.Är inne på att byta upp mig till en datejust på jubilee men har ingen aning om jag ska satsa på en 36mm eller 41mm? Min handledsstorlek är 17,5 cm. Bör jag även ta hänsyn till att jag är rätt lång med mina 197 cm och att jag väger 100 pannor?
Tacksam för tips!
Tack för svar! De flesta verkar säga 36. Men ja, det är nog lika bra att testa båda för att se vad som känns bäst.Nej. 36 är alltid rätt. Men köp den du gillar och är bekväm i. Så testa båda och jämför.
Om du inte testat så gör det! Trist och handla blint och bli missnöjd.Tack för svar! De flesta verkar säga 36. Men ja, det är nog lika bra att testa båda för att se vad som känns bäst.
Precis, det misstaget har man gjort ett antal gånger tidigare. Är det bara att gå in till en AD och testa? Är ny i klockvärlden.Om du inte testat så gör det! Trist och handla blint och bli missnöjd.
Mina erfarenheter är att det inte är några problem, förrutom om du bor i Malmö.Precis, det misstaget har man gjort ett antal gånger tidigare. Är det bara att gå in till en AD och testa? Är ny i klockvärlden.
Perfekt! Ska kolla runt vart det kan finnas. Bor i Stockholm.Mina erfarenheter är att det inte är några problem, förrutom om du bor i Malmö.
Tycker personligen att 36 är en riktigt bra storlek! Har ca 19cm handled.Perfekt! Ska kolla runt vart det kan finnas. Bor i Stockholm.
Är du 197 & väger 100 pannor är nog 41 inte helt fel. Den är ju dessutom runt 39mm i faktiskt mått.Är inne på att byta upp mig till en datejust på jubilee men har ingen aning om jag ska satsa på en 36mm eller 41mm? Min handledsstorlek är 17,5 cm. Bör jag även ta hänsyn till att jag är rätt lång med mina 197 cm och att jag väger 100 pannor?
Tacksam för tips!
Tror också DJ 41 med räfflad ring blir perfekt till den ”kroppsvolymen”Är du 197 & väger 100 pannor är nog 41 inte helt fel. Den är ju dessutom runt 39mm i faktiskt mått.
Jag var inne på det också. Blir lite dyrare men är hellre 100% nöjd. Har inget emot större klockor men blev tveksam eftersom många säger att 36mm är den enda rätta storleken på DJ. Säger inte att dessa personer har fel däremotÄr du 197 & väger 100 pannor är nog 41 inte helt fel. Den är ju dessutom runt 39mm i faktiskt mått.
Japp räfflad/fluted bezel är det jag tänkt migTror också DJ 41 med räfflad ring blir perfekt till den ”kroppsvolymen”
Jag äger själv en 36mm men har inget emot 41mm. Passar olika bra på olika personer helt enkelt. Åk in och testa (förslagsvis luxurywatches som säkert har båda inne) så kan du jämföra.Jag var inne på det också. Blir lite dyrare men är hellre 100% nöjd. Har inget emot större klockor men blev tveksam eftersom många säger att 36mm är den enda rätta storleken på DJ. Säger inte att dessa personer har fel däremot
Japp räfflad/fluted bezel är det jag tänkt mig
Låter som ett hett tips. Man tackar!Jag äger själv en 36mm men har inget emot 41mm. Passar olika bra på olika personer helt enkelt. Åk in och testa (förslagsvis luxurywatches som säkert har båda inne) så kan du jämföra.
Det beror nog på vilken DJ du är ute efter, men det ska nog gå att lägga en beställning!Som vi alla vet så har ju Rolex sin ”du kommer aldrig få skriva upp dig på kölistan lista” gäller det även Datejust? Lr är den lite lättare att få tag på Mao finns det en chans?