• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Shadow

Omega
2-Faktor
Godkväll!

Har en 6-siffrig Datejust på Oyster. Två frågor, vad kostar en ny jubilee länk hos AD? Samt vad kostar en ny tavla ink tavelbyte?

Tack och bock.
 

Snilsson

Cartier
Hallå!
Söker en nyare DJ 36mm med slät ring och jubilee länk samt vit ’stick’ tavla. Är det en så ovanlig kombination som jag tror? Svårt att googla fram något till och med..

Som nedan
1606616920692.jpeg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hallå!
Söker en nyare DJ 36mm med slät ring och jubilee länk samt vit ’stick’ tavla. Är det en så ovanlig kombination som jag tror? Svårt att googla fram något till och med..

Som nedan
1606616920692.jpeg
Tror tavlan på bilden är en silvertavla. Vit tavla verkar endast finnas med romerska index om du är ute efter en ref. 126200. Tillgängliga konfigurationer finns här: https://www.rolex.com/watches/configure.html#/datejust/m126200-0003/dial

Till ref. 116200 finns det däremot vit tavla med stavindex.
 

Snilsson

Cartier
Tror tavlan på bilden är en silvertavla. Vit tavla verkar endast finnas med romerska index om du är ute efter en ref. 126200. Tillgängliga konfigurationer finns här: https://www.rolex.com/watches/configure.html#/datejust/m126200-0003/dial

Till ref. 116200 finns det däremot vit tavla med stavindex.
Ok, var bara så förvånad för den såg så vit ut. Tänkte om de hade släppt någon för något eller några år sedan i denna konfiguration.
Tack!
 

Teddan

Breitling
En fråga jag inte riktigt kunde hitta svaret på. Brukar andrahandspriserna skilja sig beroende vilken färg det är på tavlan? Någon färg som är mer eftertraktad och därför dyrare? Låt säga att jag är ute efter en DJ med blå tavla.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En fråga jag inte riktigt kunde hitta svaret på. Brukar andrahandspriserna skilja sig beroende vilken färg det är på tavlan? Någon färg som är mer eftertraktad och därför dyrare? Låt säga att jag är ute efter en DJ med blå tavla.
Om vi talar nästan nya DJ så bör blå vara bland de dyrare. Tydligen så vill inte AD byta till blå tavla. Låter sjukt. Att byta tavla är annars ett enkelt och tidigare ganska prisvärt arbete.
 

Teddan

Breitling
Om vi talar nästan nya DJ så bör blå vara bland de dyrare. Tydligen så vill inte AD byta till blå tavla. Låter sjukt. Att byta tavla är annars ett enkelt och tidigare ganska prisvärt arbete.
Ja precis det gäller en nyare DJ. Det låter onekligen sjukt. Blir däremot inte så förvånad gällande beslut tagna av AD när det kommer till Rolex. :/
 

Oscar-Bob

Omega
En fråga jag inte riktigt kunde hitta svaret på. Brukar andrahandspriserna skilja sig beroende vilken färg det är på tavlan? Någon färg som är mer eftertraktad och därför dyrare? Låt säga att jag är ute efter en DJ med blå tavla.
Har också funderat på det. Tror dock skicket på klockan är det första som avgör i stort. Svarta äldre matta tavlor i fint skick har jag jagat och då sticker priset oftast.
 

wg11

Cartier
Bjuder på en från arkivet jag med. Detta är sista bilden jag tog innan denna såldes 2016. Tänk vad som hänt med priserna sedan dess..:angel: nu är jag på jakt efter en DJ igen, denna gången en 1601 (eller en 16234 om jag hittar en från -91) som kommer bli min 30-årspresent.
FA99CCCC-8F40-4E45-A47F-B6C899664CCC.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp