• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

NicTan

Breitling
Jadå. Den specen har jag. Valde det för att få lite solidare känsla.
Det där sista förstår jag iofs inte riktigt? Visste inte att länkbitarna heter 555, trodde det var endbitarna?
5FE67163-9DC3-4090-871F-9954A7B19A0F.jpeg
Sjukt snygg DJ!
 
Senast ändrad:

wg11

Cartier
Vad tror ni om tavlan till vänster? Jag tycker att texten ser tjock och skum ut. De flesta ser ut som till höger. Ommålad kanske?
8A95702F-B414-4845-83CA-EFBCE5DE85E2.jpeg
 

J1188

Breitling
Ber om ursäkt på förhand om det här är femtioelfte gången ni ser den här frågan (har dock letat utan att hitta ett tidsaktuellt svar), men vet ni hur det är angående väntetiderna för en DJ36 på jubilee med fluted bezel? Kanske beror det även på vilken tavla man vill ha?

Vill av principiella skäl ogärna promenera ned till Luxurywatches och betala överpris samt att jag helst vill köpa direkt från AD, även om LW ska vara reko.
Tack på förhand.
 

Rulle

Audemars
Ber om ursäkt på förhand om det här är femtioelfte gången ni ser den här frågan (har dock letat utan att hitta ett tidsaktuellt svar), men vet ni hur det är angående väntetiderna för en DJ36 på jubilee med fluted bezel? Kanske beror det även på vilken tavla man vill ha?

Vill av principiella skäl ogärna promenera ned till Luxurywatches och betala överpris samt att jag helst vill köpa direkt från AD, även om LW ska vara reko.
Tack på förhand.
inte lättare att ringa alla ad's i sverige?

finns ju inte så många så det lär ju gå rätt fort att ringa dom alla
 

J1188

Breitling
inte lättare att ringa alla ad's i sverige?

finns ju inte så många så det lär ju gå rätt fort att ringa dom alla
Jo, du har en poäng, jag får nog mest korrekt svar så också, tack.
Det var mer om någon hade en generell tid för hur det brukar vara, men "brukar vara" kanske inte direkt är tillämpbart i dessa tider.
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Jo, du har en poäng, jag får nog mest korrekt svar så, tack.
fast hade jag varit dig och inte direkt varit ute efter att skapa en relation med ad'n så hade jag väntat och köpt en utomlamds till sommarn när världen öppnar upp efter man fått sin spruta!

borde vara lättare att få lite rabatt utomlands nu efter denna pandemin...
sett massor av bilder som folk postat ifrån ad's runt om i världen med rätt fulla montrar!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jo, du har en poäng, jag får nog mest korrekt svar så också, tack.
Det var mer om någon hade en generell tid för hur det brukar vara, men "brukar vara" kanske inte direkt är tillämpbart i dessa tider.
Det kan vara ganska olika, större ADs kan ha Lååånga väntetider på vissa saker, andra har ingen alls..
Var inne på Bergströms i Malmö och de hade en 36mm DJ med blå tavla inne som var till salu... vad jag fick för mig är detta en av de mer populära DJs..
 

Falken

Panerai
Ber om ursäkt på förhand om det här är femtioelfte gången ni ser den här frågan (har dock letat utan att hitta ett tidsaktuellt svar), men vet ni hur det är angående väntetiderna för en DJ36 på jubilee med fluted bezel? Kanske beror det även på vilken tavla man vill ha?

Vill av principiella skäl ogärna promenera ned till Luxurywatches och betala överpris samt att jag helst vill köpa direkt från AD, även om LW ska vara reko.
Tack på förhand.
Alla hade inne senast jag tourade i stan. Gått flertalet bland K&S approved dealers under list också typ @Millenary Watches.
 
God fortsättning! Nu kanske det är dags för en DJ. Tyvärr är de äldre 36 mm för små så måste sikta på något större nyare. Något generellt råd att ta med sig? Hur bärs 41 mm?
 
  • Like
Reactions: Man

kime

Omega
fan! Ingen som sitter på en 1601 med silver piepan tavla och jubilee eller 16014 silver/vit tavla och jubilee som är sugen på sälja? jag har inte handlat på chrono24 tidigare men känner att det är ett alternativ om ingen här på forumet vill sälja. Om någon har tips på andra ställen jag kan leta på så skriv gärna :)
Gripenbro får in då och då, och brukar ha de till rimligt pris
 

wg11

Cartier
Ok, tack! Intressant input. Ska testa 36 mm, absolut. Precis, jag bär också oftast 40-42.
Det kan vara bra att tänka på att de sexsiffriga varianterna av 36 mm bärs större än de äldre, boetten uppleves lite större bland annat pga de polerade bandhornen :) sen upplevs en med slät ring något mindre än med räfflad och vice versa.
 
Det kan vara bra att tänka på att de sexsiffriga varianterna av 36 mm bärs större än de äldre, boetten uppleves lite större bland annat pga de polerade bandhornen :) sen upplevs en med slät ring något mindre än med räfflad och vice versa.
Tack! Ok, värt att ta med sig. Har ca 18,5 cm handled. Men den ska ju inte bäras för stort. Tack oxå @Falken. Ska inte helt stirra sig blind på uppmätt storlek.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
@Ernesto du kanske kan svara på denna, skiljer sig den blå nyansen på tavlan mellan en vanlig stickdial och en med strössel?

Antar att du menar nyare? Skiljer inte. Finns t.ex. en romersk till 126334/300 som är ljusare blå men annars är det samma nyans. Det syns rätt tydligt på Rolex hemsida om man jämför :)

”Bright Blue” kallas den vanliga blåa färgen idag.
 

wg11

Cartier
Antar att du menar nyare? Skiljer inte. Finns t.ex. en romersk till 126334/300 som är ljusare blå men annars är det samma nyans. Det syns rätt tydligt på Rolex hemsida om man jämför :)

”Bright Blue” kallas den vanliga blåa färgen idag.
Jag kikar på 16234 och när jag såg videon nedan blev jag fundersam då tavlan ser ut att ha en ”djupare” blå nyans än de vanliga blå tavlorna. Har aldrig egentligen varit intresserad av strösslade tavlor tills jag såg klippet.. men nu så ;)

 

nickodemus

Breitling
Hej,
Jag har varit på jakt efter en Datejust 36, fullset med blå tavla med räls och jubileelänk en längre tid, anno 2000-2004. Har chrono24:at, googlat, blocket och på senare tid även här men har ännu inte hittat rätt. Vad är de värda i dag?
För ett år sedan låg de ute för ca 45, nu uppemot 70 på chrono. Läser att synen här är att chrono ligger 10+% fel men samtidigt nekas mina förslag på löpande band. Vad går gränsen för en dålig affär (utifrån marknadsvärde) och finns det någon här som vill sälja? Jag har hnga prefereser över stål/vitguldsbezel. Lånad bild
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2020-12-28 kl. 12.04.56.png
    Skärmavbild 2020-12-28 kl. 12.04.56.png
    42.7 KB · Visningar: 45
Topp