Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jadå. Den specen har jag. Valde det för att få lite solidare känsla.Hej! någon som kan svara på ifall 62510H med 555B endlinks passar på älder DJs tex 1601? samt ifall man kan sätta på 1st 555 extra länk på en 62510H Jubilee som har 555B endlinks.
tack så mycket för svar! så länkbitarna är exakt detsamma?det ända som är skillnaden är endbitarna?Jadå. Den specen har jag. Valde det för att få lite solidare känsla.
Det där sista förstår jag iofs inte riktigt? Visste inte att länkbitarna heter 555, trodde det var endbitarna?
tack så mycket för svar! så länkbitarna är exakt detsamma?det ända som är skillnaden är endbitarna?
Stort tack! nu är jag helt med.62510H heter länken med tillhörande länkbitar.
555B är endbiten. Nyare DJ har inte lugholes, så då är det viktigt att ha rätt endbitar. För en äldre med lugholes så är det inte viktigt.
Härlig bild i vanlig ordning62510H heter länken med tillhörande länkbitar.
555B är endbiten. Nyare DJ har inte lugholes, så då är det viktigt att ha rätt endbitar. För en äldre med lugholes så är det inte viktigt.
mina tidigare vintage DJs har alltid bytt datum runt 00:01 - 00:02 så att den byter vid 23:51 skulle jag störa mig på. Speciellt när säljaren påstår sig att den ska vara nyservad då hade man ju önskat att den byter datum så nära 00:00 som möjligt.Bumpar den här tråden med en bild och en fråga. Köpte denna via chrono24, säljaren påstår att den är servade nyligen. Fanns inga papper på detta så tog det med en nypa salt, men den byter datum runt 23.51. frågan är alltså hur stor vikt en ska lägga på det? I övrigt var den i uttalat gott skick.
Ska tilläggas, det är en 16030 från -87
mina tidigare vintage DJs har alltid bytt datum runt 00:01 - 00:02 så att den byter vid 23:51 skulle jag störa mig på. Speciellt när säljaren påstår sig att den ska vara nyservad då hade man ju önskat att den byter datum så nära 00:00 som möjligt.
Inga problem! lycka till om man inte stör sig på det och klockan är i bra skick och går bra så är det ju å andra sidan ingen som kommer lägga märke till det förutom en själv. Men det ska ju kännas bra för en själv att bära sin klocka. Så att prata med säljaren tycker jag definitivt du ska göra.Bumpar den här tråden med en bild och en fråga. Köpte denna via chrono24, säljaren påstår att den är servade nyligen. Fanns inga papper på detta så tog det med en nypa salt, men den byter datum runt 23.51. frågan är alltså hur stor vikt en ska lägga på det? I övrigt var den i uttalat gott skick.
Min Datejust från 2019 byter 00.04:35. Så nästan fem minuter efter midnatt. Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig men tror det är ganska ovanligt att de slår om exakt vid tolvslaget.Bumpar den här tråden med en bild och en fråga. Köpte denna via chrono24, säljaren påstår att den är servade nyligen. Fanns inga papper på detta så tog det med en nypa salt, men den byter datum runt 23.51. frågan är alltså hur stor vikt en ska lägga på det? I övrigt var den i uttalat gott skick.
Ingen vikt alls. Men har du inte papper på att den är servad så utgå från att den inte är servad.Bumpar den här tråden med en bild och en fråga. Köpte denna via chrono24, säljaren påstår att den är servade nyligen. Fanns inga papper på detta så tog det med en nypa salt, men den byter datum runt 23.51. frågan är alltså hur stor vikt en ska lägga på det? I övrigt var den i uttalat gott skick.
Tror jag icke men sjukt läckra. Bivers son har en!Sodalite! Någon som vet om dessa går att beställa från AD?
Samtliga av mina 5 Rolex jag har haft slår om exakt 00:00 och dessa har varit betydligt äldre många av dem. Om den är från 2019 har du garanti och skulle definitivt ta ett snack med dem och be dem lösa det!Min Datejust från 2019 byter 00.04:35. Så nästan fem minuter efter midnatt. Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig men tror det är ganska ovanligt att de slår om exakt vid tolvslaget.
Det låter som du haft en väldig tur med dina klockor, och det är nog mer sällsynt än vanligt.Samtliga av mina 5 Rolex jag har haft slår om exakt 00:00 och dessa har varit betydligt äldre många av dem. Om den är från 2019 har du garanti och skulle definitivt ta ett snack med dem och be dem lösa det!
Okej, några sekunder hade jag accepterat men flera minuter låter skumt ändå, iofs väldigt enkelt att justera för en urmakare!Det låter som du haft en väldig tur med dina klockor, och det är nog mer sällsynt än vanligt.
Jag har haft sex st. Rolex, främst moderna, och ingen av dem har bytt datum exakt 00:00. Växlingen har skett mellan ca 00:01-00:04 på samtliga. Det ligger dessutom inom spec, så det är inget konstigt med det. Tror knappast man kan hävda att det är ett garantiärende.
Hej! Någon som vet var man kan köpa en urtavla till 116200 eller 116234. Helst vit eller blå. Kan man undvika att gå till AD där man säkert inte får tillbaka sin gamla tavla vid byte? Tack
Jag kanske inte var tydlig nog, men jag menar alltså att de har bytt datum 1-4 minuter över tolv. Det är som sagt var ingen konstigt med det, utom inom toleransen.Okej, några sekunder hade jag accepterat men flera minuter låter skumt ändå, iofs väldigt enkelt att justera för en urmakare!
Dyker upp på Klocksnack iblandHej! Någon som vet var man kan köpa en urtavla till 116200 eller 116234. Helst vit eller blå. Kan man undvika att gå till AD där man säkert inte får tillbaka sin gamla tavla vid byte? Tack
Japp, jag har samma erfarenhet som dig, mina ligger på runt 0-2min över tolvslaget..Jag kanske inte var tydlig nog, men jag menar alltså att de har bytt datum 1-4 minuter över tolv. Det är som sagt var ingen konstigt med det, utom inom toleransen.
Kan lägga till att utav de 30-talet klockor jag har haft genom åren så har en enda bytt datum prick 00:00. Det var en Tissot för övrigt.