• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Nya Datejust på handen. Mycket nöjd 👍🏻
369346A4-0450-4EF7-979E-E7B11E4AB4D8.jpeg
Grattis! Kul! Coolaste tavlan. Köpt i Sverige?

Samma här men med romerska siffror blå urtavla, räfflad ref 126334 i Stockholm. Vilken AD har ni skrivit upp er på? Skrev upp mig i början av juni
Nymans. Var inne förra veckan och kollade status och det verkar som att det kommer dröja lite till. Intresset för datejust har tydligen ökat enormt senaste tiden och ska du ställe dig i kö nu så har väntetiden gått upp till 12 månader! (iaf den jag står på). Verkar inte finnas något stopp kring klock-hypen. Kan folk sluta försöka tjäna pengar på klockor och låta oss nördar njuta istället! 🤓

Provade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
20210817_111009.jpg
Cool men tycker ofta att moderna DJs med vitguldsring behöver en mer sober tavla. Älskar dia men tycker det blir lite mycket med dia, texturtavla, jubilee och räfflad ring.

• Like
Reactions: DIR
Cool men tycker ofta att moderna DJs med vitguldsring behöver en mer sober tavla. Älskar dia men tycker det blir lite mycket med dia, texturtavla, jubilee och räfflad ring.
Gillar jubileeurtavla, den är riktigt snygg. Edit: citerade fel, skulle varit @DIR
Intressant, jag visste inte att 126234 sålts med jubileetavla. Måste ha varit under en ganska kort period, eller?
Den togs bort i år i samtidigt med att de nya tavlorna presenterades. Det fanns även rosa (salmon) jubilee.

Senast ändrad:
Hej hej,

Är ute efter en 16233 White roman Dial och hittade denna :) Hur tycker ni att skicket ser ut och vad anser ni om priset? :) Min tanke är att föreslå ett pris på ~62-63k.

Tack på förhand än en gång!

Hej hej,

Är ute efter en 16233 White roman Dial och hittade denna :) Hur tycker ni att skicket ser ut och vad anser ni om priset? :) Min tanke är att föreslå ett pris på ~62-63k.

Tack på förhand än en gång!
Nyligen polerad, ser ok ut från de bilderna.

Men är detta en synvilla eller vad har hänt med låset?

Screenshot_20210818-130110_Chrome.jpg

Provade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
20210817_111009.jpg
Med slät tavla så hade det varit en fullträff i min bok men jag måste hålla med föregående om att det blir lite för mycket med jubilee, stenar och räfflad ring

• Like
Reactions: DIR
Nymans. Var inne förra veckan och kollade status och det verkar som att det kommer dröja lite till. Intresset för datejust har tydligen ökat enormt senaste tiden och ska du ställe dig i kö nu så har väntetiden gått upp till 12 månader! (iaf den jag står på). Verkar inte finnas något stopp kring klock-hypen. Kan folk sluta försöka tjäna pengar på klockor och låta oss nördar njuta istället! 🤓
Är det jubilee länk på den du väntar på? Rekommenderade en polare att kolla datejust istället för OP då han inte ville vänta ett år. Han fick en från nymans i slutet av juni efter en vecka från att han kontaktade dem utan köphistorik. Var dock med oysterlänk men blå tavla.

Är det jubilee länk på den du väntar på? Rekommenderade en polare att kolla datejust istället för OP då han inte ville vänta ett år. Han fick en från nymans i slutet av juni efter en vecka från att han kontaktade dem utan köphistorik. Var dock med oysterlänk men blå tavla.
Det var med jubilee, fluted bezel, 41, blå tavla.

• Like
Reactions: JDQ
Tillbaka
Topp