Grattis! Kul! Coolaste tavlan. Köpt i Sverige?Nya Datejust på handen. Mycket nöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Kul! Coolaste tavlan. Köpt i Sverige?Nya Datejust på handen. Mycket nöjd
Mkt snygg! Är det 36?Nya Datejust på handen. Mycket nöjd
Ja den är 36. Den tavlan finns bara till DJ 36 än så länge.Mkt snygg! Är det 36?
Nymans. Var inne förra veckan och kollade status och det verkar som att det kommer dröja lite till. Intresset för datejust har tydligen ökat enormt senaste tiden och ska du ställe dig i kö nu så har väntetiden gått upp till 12 månader! (iaf den jag står på). Verkar inte finnas något stopp kring klock-hypen. Kan folk sluta försöka tjäna pengar på klockor och låta oss nördar njuta istället!Samma här men med romerska siffror blå urtavla, räfflad ref 126334 i Stockholm. Vilken AD har ni skrivit upp er på? Skrev upp mig i början av juni
Riktigt snyggt! Vart hämtade du den?Nya Datejust på handen. Mycket nöjd
Wow!Samma på min från 2005. Jag plockade av plasten från boettsidorna
Ett axplock ur arkivet
KronsSamma här men med romerska siffror blå urtavla, räfflad ref 126334 i Stockholm. Vilken AD har ni skrivit upp er på? Skrev upp mig i början av juni
Cool men tycker ofta att moderna DJs med vitguldsring behöver en mer sober tavla. Älskar dia men tycker det blir lite mycket med dia, texturtavla, jubilee och räfflad ring.Provade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
Intressant, jag visste inte att 126234 sålts med jubileetavla. Måste ha varit under en ganska kort period, eller?Provade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
Gillar jubileeurtavla, den är riktigt snygg. Edit: citerade fel, skulle varit @DIRCool men tycker ofta att moderna DJs med vitguldsring behöver en mer sober tavla. Älskar dia men tycker det blir lite mycket med dia, texturtavla, jubilee och räfflad ring.
Den togs bort i år i samtidigt med att de nya tavlorna presenterades. Det fanns även rosa (salmon) jubilee.Intressant, jag visste inte att 126234 sålts med jubileetavla. Måste ha varit under en ganska kort period, eller?
Kan tycka att den ger ett lite rörigt intryck. Blir lätt mycket med PCL, fluted bezel, stenar och så pass kraftigt med textur i tavlan.Provade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
Cool tavla med svårt för hela "rolexrolexrolexrolex". Tänker typ på denna bilden när jag ser tavlanProvade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
Ja vad jag läste mig till så har den Jubilee tavla var i kort produktion eftersom Rolex som vanligt ignorerar Swiss regler och inte tog med Swiss Made på tavlan. Finns i två olika modeller som ni kan se på bild nedan.Intressant, jag visste inte att 126234 sålts med jubileetavla. Måste ha varit under en ganska kort period, eller?
Nyligen polerad, ser ok ut från de bilderna.Hej hej,
Är ute efter en 16233 White roman Dial och hittade denna Hur tycker ni att skicket ser ut och vad anser ni om priset? Min tanke är att föreslå ett pris på ~62-63k.
Rolex Datejust S/G - Ref: 16233 - aus 1993 - Box&Papiere säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 68 968 kr
Rolex Datejust (Submodel) Annons: 68 968 kr Rolex Datejust S/G - Ref: 16233 - aus 1993 - Box&Papiere, Referensnummer 16233; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1993; Klocka med originallåda; Klowww.chrono24.se
Tack på förhand än en gång!
Jag blir yr av denna komboProvade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
Sol och blå 126200
Med slät tavla så hade det varit en fullträff i min bok men jag måste hålla med föregående om att det blir lite för mycket med jubilee, stenar och räfflad ringProvade en lite annorlunda DJ idag som såldes under lunchen o byttes ut mot en mer passande 41mm. Men vill höra vad panelen tycker om den? Ref:126234
Är det jubilee länk på den du väntar på? Rekommenderade en polare att kolla datejust istället för OP då han inte ville vänta ett år. Han fick en från nymans i slutet av juni efter en vecka från att han kontaktade dem utan köphistorik. Var dock med oysterlänk men blå tavla.Nymans. Var inne förra veckan och kollade status och det verkar som att det kommer dröja lite till. Intresset för datejust har tydligen ökat enormt senaste tiden och ska du ställe dig i kö nu så har väntetiden gått upp till 12 månader! (iaf den jag står på). Verkar inte finnas något stopp kring klock-hypen. Kan folk sluta försöka tjäna pengar på klockor och låta oss nördar njuta istället!
Nyligen polerad, ser ok ut från de bilderna.
Men är detta en synvilla eller vad har hänt med låset?
Det var med jubilee, fluted bezel, 41, blå tavla.Är det jubilee länk på den du väntar på? Rekommenderade en polare att kolla datejust istället för OP då han inte ville vänta ett år. Han fick en från nymans i slutet av juni efter en vecka från att han kontaktade dem utan köphistorik. Var dock med oysterlänk men blå tavla.
Förstår, tror 36mm är lättare att få tag i.Det var med jubilee, fluted bezel, 41, blå tavla.
Ja, vi får se hur länge den är detFörstår, tror 36mm är lättare att få tag i.
@dempha skrev nyss att han väntar på 36:an och har väntat i 3 månader. Så kanske snarare att det jubilee över oyster som gör det eller räfflad mot slät bezel. Vet du vilken ref din kompis fick köpa?Förstår, tror 36mm är lättare att få tag i.
Skulle tippa på jubilee kontra oyster. Det var en 126200. Dem sa att räfflad blå tavla och oyster också gick att få fram inom 1-2 månader då.@dempha skrev nyss att han väntar på 36:an och har väntat i 3 månader. Så kanske snarare att det jubilee över oyster som gör det eller räfflad mot slät bezel. Vet du vilken ref din kompis fick köpa?
Trodde 36 var med eftertraktat än 41Förstår, tror 36mm är lättare att få tag i.
Så vitt jag uppfattat det- eftersom sportisar är så svåra att få tag på shiftas nu fokus mot DJ och då vill de vara så nära sportis storlekarna..Trodde 36 var med eftertraktat än 41