Delar min erfarenhet av kölistan för 126234 samt gör en efterlängtad tillbakagång i tråden:
Jag fick ett akut sug för ett vardagligt komplement till min 14060M. DJ med fluted bezel och jubilee blev målet. Har ingen imponerande historik hos Nymans/Krons då de flesta köpen sker genom KS och blev informerad om att 6 månaders leveranstid beräknades. Återigen ett välkomnande och trevligt bemötande av krons, som alltid lyckas slå Nymans i bemötande och service med råge.
Chansade även och drog iväg ett par till Mail till AD’s i landet och Bergströms Uppsala svarade att de precis fått ett avhopp på en reservation och att den var min inom 72h. Otroligt trevligt bemötande/köpupplevelse genom hela processen.
Stod och vägde mellan blå & svart (inför beställning) då den blåa är avsevärt trevligare på bild. Men efter att ha lånat en kollegas svarta i ett par dygn var saken klar: Den måste upplevas i verkligheten. Färgen Bright Black som visar sig i grått/metallic/svart/lätt brun ton beroende på ljus och omgivning är sagolik.
Våga prova olika AD’s och färger tills ni hittar hem. Trevlig kväll!