Snygg spott! Har dock lite taskig kamera så vid markeringen är det en liten repa i plexit och S:et är det är inget fel på. I det fallet bara lite smuts på glaset.
Gällande loggan har jag försökt titta med lupp och uppskatta vad det är. Tar gärna dina tankar, smuts eller annat?
Vid andra vinklar så ser det bättre ut.
För 24k är det sant att det inte kan oxidera. Mig veterligen så kan 18k oxidera ytligt, alltså inte guldet i sig som oxiderar däremot resterande 25% av legeringen som ger missfärgningen. Har sett det på ett par äldre Rolex armband och bezels med 18k, men minns inte om jag någonsin sett det på en tavla.
Drog i alla fall in en sväng till Nymans på lunchen för att korta länken och bad säljaren där slå ett getöga på vad de tror. Hade svårt att hitta felet först, då det enbart är i vissa vinklar och ljus som det är synligt. De trodde utan djupare inspektion inte att det var något off på tavlan.
Skulle det visa sig vara en AM tavla, kan jag nog ta det med handlaren. Då de på papperet och ryktesvägen ska vara seriösa i alla fall.