• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jag stod på listan i ca 6 mån för en 126234 - sen råkade jag gå förbi en annan ad som hade den exakta konfigurationen i fönstret, så det blev ett spontant direktköp där och då istället 😎

Nu 18 mån senare fortfarande inte fått tilldelning!
Oj, har det tagit så lång tid! 😱 Måtte inte jag få vänta så länge… lade handpenning på en 126234 silver i slutet av augusti och var inne hos ad för ca två månader sedan. Då fick jag svaret att det borde ta ca 3 månader till. Vore sjukt trist att behöva vänta ett år till 😳
 
  • Like
Reactions: Man
Fick du 18 mån väntetid nu? Jag la en beställning på en 126234 silver i slutet av augusti. Var inne hos ad för ca två månader sedan och då fick jag höra att det borde ta ca 3 månader till. Då verkar väntetiden ha ökat alltså… jag pallar inte att vänta en dag till snart

Ja, men samtidigt var det ett spontanbesök där jag frågade första bästa i receptionen. Inte så att han tog mina uppgifter och gick till grunden för att se hur det stod till. Kändes mest som ett spontansvar till alla som kommer och frågar, så jag tar inte det så värst seriöst. 6 mån som jag fick innan var ju i samband med köp av annan klocka. Sedan tror jag det skiljer sig mellan de olika urtavlorna.
 
Oj, har det tagit så lång tid! 😱 Måtte inte jag få vänta så länge… lade handpenning på en 126234 silver i slutet av augusti och var inne hos ad för ca två månader sedan. Då fick jag svaret att det borde ta ca 3 månader till. Vore sjukt trist att behöva vänta ett år till 😳
Jag var ”bara” uppskriven på listan hos första ad. Om du har lagt handpenning känns det som en helt annan sak. Tänker jag iaf! 👍
 
Oj, har det tagit så lång tid! 😱 Måtte inte jag få vänta så länge… lade handpenning på en 126234 silver i slutet av augusti och var inne hos ad för ca två månader sedan. Då fick jag svaret att det borde ta ca 3 månader till. Vore sjukt trist att behöva vänta ett år till 😳
Jag la handpenning på en 126234 för lite drygt 1 år sedan, väntar fortfarande... Hade ingen köphistorik, har varit inne där ett par tre gånger, nu senast sa de förhoppningsvis inom 2 månader. När jag la beställningen sa de 6-12 månader, trodde inte det skulle ta så lång tid för en sån här modell...
 
20230323_141016.jpg
 
Jag la handpenning på en 126234 för lite drygt 1 år sedan, väntar fortfarande... Hade ingen köphistorik, har varit inne där ett par tre gånger, nu senast sa de förhoppningsvis inom 2 månader. När jag la beställningen sa de 6-12 månader, trodde inte det skulle ta så lång tid för en sån här modell...
Trist att behöva vänta över ett år. När jag la handpenning i augusti sa de att killen som köpte en exakt likadan klocka, precis före mig, fick sin inom två månader! Jag var liksom lite inställd på det så 7 månader har känts som evigheter… var inne hos ad för ca 2 månader sedan och då sa de att det såg bra ut för min del och att det är inte borde ta mer än 2-3 månader. Gissar att den längre väntetiden beror på den nya minttavlan som skapat en större efterfrågan, det slår ju på modellen oavsett vilken färg på tavlan man väljer 😕
 
  • Like
Reactions: Man
Misstag eller kommande släpp?
I länken för datejust visar de 126234 grön tavla med superjubilée
31mm versionen i TT finns med superjubilée, men inte den här konfigurationen och i vanligt stål.

Det hade varit såå bra, Hoppas!

1679982971185.png

1679983171962.png


Uppdatering:
Hittade mer nu, verkar endast vara den 31mm ref 278274
Verkar inte vara någon nyhet för i år. För en kort stund blev jag väldigt exalterad!
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Man
Misstag eller kommande släpp?
I länken för datejust visar de 126234 grön tavla med superjubilée
31mm versionen i TT finns med superjubilée, men inte den här konfigurationen och i vanligt stål.

Det hade varit såå bra, Hoppas!

1679982971185.png

1679983171962.png


Uppdatering:
Hittade mer nu, verkar endast vara den 31mm ref 278274
Verkar inte vara någon nyhet för i år. För en kort stund blev jag väldigt exalterad!
Blev också helt tagen av det igår.
126234 med superjubilée vore nästan för bra för att vara sant.
 
Har gått i tankarna att köpa en ny urtavla en annan färg) till min 126300. Skulle vara roligt att ha möjlighet att byta urtavla emellanåt. Fick svaret från AD att de det går att byta urtavla men att man inte får behålla sin nuvarande. Någon som har erfarenhet av detta och om det gäller hos alla AD?
 
Har gått i tankarna att köpa en ny urtavla en annan färg) till min 126300. Skulle vara roligt att ha möjlighet att byta urtavla emellanåt. Fick svaret från AD att de det går att byta urtavla men att man inte får behålla sin nuvarande. Någon som har erfarenhet av detta och om det gäller hos alla AD?
Ingen erfarenhet av detta, men vet du något om pris för tavla och utbyte?
 
Trist att behöva vänta över ett år. När jag la handpenning i augusti sa de att killen som köpte en exakt likadan klocka, precis före mig, fick sin inom två månader! Jag var liksom lite inställd på det så 7 månader har känts som evigheter… var inne hos ad för ca 2 månader sedan och då sa de att det såg bra ut för min del och att det är inte borde ta mer än 2-3 månader. Gissar att den längre väntetiden beror på den nya minttavlan som skapat en större efterfrågan, det slår ju på modellen oavsett vilken färg på tavlan man väljer 😕
Intressant att det kan vara så olika.
Jag har också lagt handpenning på en 126234, dock så var väntetiden 2-4 månader. Men samtidigt kunde de inte garantera leverans. Men de sa även att absolut längsta tid att vänta var 9 månader 🤷 Får se vad det blir i slutet.
 
Senast ändrad:
@Pete11
Tack för ett riktigt bra svar!

Låter tryggt kring möjligheten att få tag i reservdelar till Jubilee-länken. Det var det jag var mest osäker på.

Snabb på avtryckaren som man är så klickade jag hem en TT-DJ 16013 från 88 redan i måndags. Hjärnan säger att man bör ha gått på 16233 med safir etc. men hjärtat skriker att det är något speciellt med plexi och klassisk vintage som gjorde att jag drog mig till den tidigare modellen ändå.

2F8702CD-6D02-4FCF-A515-B108B85C0680.jpeg
Du kommer inte ångra dig! Världens snyggaste klocka!
@Pete11
Tack för ett riktigt bra svar!

Låter tryggt kring möjligheten att få tag i reservdelar till Jubilee-länken. Det var det jag var mest osäker på.

Snabb på avtryckaren som man är så klickade jag hem en TT-DJ 16013 från 88 redan i måndags. Hjärnan säger att man bör ha gått på 16233 med safir etc. men hjärtat skriker att det är något speciellt med plexi och klassisk vintage som gjorde att jag drog mig till den tidigare modellen ändå.

2F8702CD-6D02-4FCF-A515-B108B85C0680.jpeg
Du kommer inte ångra dig! Världens coolaste klocka. Men länkbitarna kan lossna, tyvärr. Har hänt mig två gånger…
 
Tillbaka
Topp