benknäckaren
Basic
Jubile passar på både slät o räfflad ring. Oyster på slät ring funka. som ovan. Oyster på räfflad blir helt fel för mig .. så e de
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltid 36 på Datejust.Vilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
Jag kan ibland fundera likadant… då jag har samma handledsstorlek. Jag har kommit fram till att jag måste satsa på 41mm. Såg bla en video där det visade sig att 41:an är typ 39mm(ca) på minsta stället tvärs över…Vilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
Vilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
Personligt tycke och smak. Hade själv gått på DJ36 i alla lägen. Men jag är ganska konservativ.Vilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
Ja, DJ41 har nog alltid haft längre väntetid. Men grön tavla är det längre väntetid på.Förresten, är det större chans att lyckas komma över en 36 än 41 hos ad? Vill såklart ha en stål på jubelee länk och fluted med grön tavla så gissar de är ganska kört ändå.
36 tycker jag! jag har 17,5 som refVilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
På bilden ser den ut att räcka gott och väl i storlek, tack för referensbild!36 tycker jag! jag har 17,5 som ref
Du har jobbat dig genom ett par kombinationer med slät/räfflad/oyster/jubilee/diverse olika tavlor. Vilken har varit mest uppskattad? Om du fick leva med en som owg, vilken hade du landat i som livskamrat?36mm på 18.5cm
Jag tycker inte problemet är boetten utan att tavlan blir så stor på DJ41. Det händer något med proportionerna
Edit: tog med sista för att poängtera att perspektivet på bilden gör sitt också
36 är en självklarhet på DJ har det på 18.5cm. 41an tappar i proportioner. Inte en klocka som ska vara så stor heller i mitt tycke. Vill du ha runt 40mm gå för en annan modell (sub, speedmaster etc.)På bilden ser den ut att räcka gott och väl i storlek, tack för referensbild!
Vilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
Personligen tycker jag slät ring hör ihop med oyster och räfflad med jubilee. Trots det är palmen bäst av de jag haft. Tror det hänger på att tavlan är tillräckligt stökig för att väga upp länken (eller tvärtom).Du har jobbat dig genom ett par kombinationer med slät/räfflad/oyster/jubilee/diverse olika tavlor. Vilken har varit mest uppskattad? Om du fick leva med en som owg, vilken hade du landat i som livskamrat?
Som "alla andra" så tycker även jag att proportionerna är knas på 41, så den är helt enkelt inte så snygg. 36 kommer vara klockrent till dig.Vilken storlek på en datejust skulle ni välja till en handled på 17cm? 36 eller 41? Har en aquaterra 41 idag som passar bra och som är ganska snarlik en dj 41 i storlek men lite sugen på något lite nättare men inte få känslan av att klockan är tjejigt liten.
Tack för att du delar!Personligen tycker jag slät ring hör ihop med oyster och räfflad med jubilee. Trots det är palmen bäst av de jag haft. Tror det hänger på att tavlan är tillräckligt stökig för att väga upp länken (eller tvärtom).
Vilken som skulle vara bäst som OWG är nog högst personligt. Den blåa 126200 är superfin men jag tyckte den blev lite tråkig. 126234 för tvärtom i blingigaste laget för mig så palmen blev en medelväg.
Som OWG skulle jag nog däremot i ärlighetens namn valt en annan 36mm klocka (sorry för OT)
Ring runt (eller helst åk runt). Du kanske inte får ja direkt men det är långt ifrån omöjligt.Jag är ganska övertygad om 36an nu, nu återstår bara att få tag i en hos ad också
E väl bara att jag absolut vill ha stål med jubelee , fluted och grön tavla och inte har någon historik nånstans men känns som läget är bättre nu än för ett år sedan.Ring runt (eller helst åk runt). Du kanske inte får ja direkt men det är långt ifrån omöjligt.
Lycka till! Jag väntar på min 36a, har gått ganska precis 8 månader nu. Jag hade ingen tidigare köphistorik när jag beställde och vid tidpunkten för beställningen har efterfrågan (pga nya gröna tavlan) precis skjutit i höjden. Personen som beställde sin precis innan mig behövde bara vänta 2 månaderJag är ganska övertygad om 36an nu, nu återstår bara att få tag i en hos ad också
Håller helt med!Alltid 36 på Datejust.
Var skrev du upp dig? Jag var inne i Göteborg några gånger men de ville bara att jag skulle komma tillbaka och fråga om de hade någon inne titt som tätt.Lycka till! Jag väntar på min 36a, har gått ganska precis 8 månader nu. Jag hade ingen tidigare köphistorik när jag beställde och vid tidpunkten för beställningen har efterfrågan (pga nya gröna tavlan) precis skjutit i höjden. Personen som beställde sin precis innan mig behövde bara vänta 2 månader
Så segt att du fått vänta så länge.. Då kan man kanske misstänka att väntetiden är än värre för en DJ41..? Den AD jag har tänkt mig har jag iofs lite köphistorik hos, men det kanske inte gör mycket skillnad..Lycka till! Jag väntar på min 36a, har gått ganska precis 8 månader nu. Jag hade ingen tidigare köphistorik när jag beställde och vid tidpunkten för beställningen har efterfrågan (pga nya gröna tavlan) precis skjutit i höjden. Personen som beställde sin precis innan mig behövde bara vänta 2 månader
De är redigt dryga att ha att göra med i Göteborg altså.Var skrev du upp dig? Jag var inne i Göteborg några gånger men de ville bara att jag skulle komma tillbaka och fråga om de hade någon inne titt som tätt.
Både jag och min sambo fick den känslan, väldigt tråkigt. Kändes också ganska okunnig hon jag pratade med.De är redigt dryga att ha att göra med i Göteborg altså.
Har precis samma erfarenheter av dem tyävrr.Både jag och min sambo fick den känslan, väldigt tråkigt. Kändes också ganska okunnig hon jag pratade med.