• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

IMG_3816.jpeg

Är det någon som råkar veta hur många länkbitar en jubilee till datejust (16013 i detta fall) som krävs för att räknas som en "full" länk?

Har erfarenhet av bägge (dock inte DJ med oysterlänk), jag tycker dom bärs väldigt snarlikt och bekvämt, så där så man glömmer bort att dom är på när man gör vardagsbestyr. Var det något specifikt du funderade över?
IMG_2620.jpeg

Funderar på hur exp upplevs i det dagliga i jämförelse med DJ? Tänker la främst på om exp kanske upplevs som något tråkigare i jämförelse?

Funderar på hur exp upplevs i det dagliga i jämförelse med DJ? Tänker la främst på om exp kanske upplevs som något tråkigare i jämförelse?
Svårt att ge ett generellt svar tror jag. Jag använder min Expy som daily på jobbet mm. främst eftersom den är så nedtonad och ”tråkig” så den inte sticker i ögonen på kunder osv. men ändå är en nice klocka.
Medans min TTDJ används och är tänkt att användas som somrig festlig klocka, har aldrig haft den på jobbet då den verkligen drar ögon åt sig. Så dom är som natt och dag. Men finns ju även stål DJs med smooth bezel och oyster som är väldigt nedtonade och sportiga.

Håller dock på att säljer av expyn och tänkte prova Pelagos 39 istället, tycker den känns lite för liten för min smak att ha som Daily.

Tillbaka
Topp