• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

mofo

Audemars
2-Faktor
Oysterlänken är den jag tänkt. Just nu hänger jag en hel del på Chrono24 och de verkar ligga på runt 40 - 50 begagnade såväl som nya(09-17).

Det blir en daglig snegling på denna:

20170927_134212.jpg
Hade jag varit dig så hade jag inte stirrat mig blind på att den har oyster eller jubilee, det går att köpa/sälja löst.
Skillnaden är på Helt nya klockor ligger på en tusing beroende på oyster eller jubilee.
Ska du köpa/sälja löst så kostar jubilee:et mer.

Jag har en oyster som jag köpte löst och den ligger för tillfället och dammar då jag tycker jubilee passar bättre.
Smaken är som baken!
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Hade jag varit dig så hade jag inte stirrat mig blind på att den har oyster eller jubilee, det går att köpa/sälja löst.
Skillnaden är på Helt nya klockor ligger på en tusing beroende på oyster eller jubilee.
Ska du köpa/sälja löst så kostar jubilee:et mer.

Jag har en oyster som jag köpte löst och den ligger för tillfället och dammar då jag tycker jubilee passar bättre.
Smaken är som baken!
Vad kostar respektive löst ungefär?

Andrahandsvärdet på en ny Rolex verkar ganska högt, inte direkt som en bil. Nu skulle jag inte köpa för att sälja, men hur ser värdeutvecklingen ut på en Datejust? Kollar jag Chrono24 så är det inte någon skillnad på ny eller begagnad känns det som.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vad kostar respektive löst ungefär?

Andrahandsvärdet på en ny Rolex verkar ganska högt, inte direkt som en bil. Nu skulle jag inte köpa för att sälja, men hur ser värdeutvecklingen ut på en Datejust? Kollar jag Chrono24 så är det inte någon skillnad på ny eller begagnad känns det som.

Tror en länk kostar runt 10-15 löst (rätta mig om jag har fel)

Många faktorer som kan påverka andrahandsvärdet men - 20%ish från listpris skulle jag höfta på
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Vad är era synpunkter på nya datejust 41? Speciellt då tänkte jag på nya urverket samt Jubilee länken med oysterlåset.

Själv gillar jag den nya gångreserven på 70 timmar men drar öronen åt mig då den är obeprövad. Är det något som oroar er?
Angående länken tycker jag den tappar oerhört mycket i utseende med nya låset, men det är väldigt trevligt med mikrojustering i form av easylink. Men de gamla Jubilee kom med sådant lås va? Så det kanske inte är något som stör old-school fansen?
 
Topp