Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En TT land-dweller?
En TT land-dweller?![]()
Kanske bättre än den såg ut innan. Men långt ifrån hur den ska se ut original.
Vad är så lång ifrån om jag får fråga? Hur skulle den sett ut?
Ska vara mellanrum mellan länkbitarna, Denna är över tightad vilket gör att bitarna fastnar i varandra och den upplevs stel.
Tyvärr få i EU som gör vettiga länktenoveringar.
Lär väl slitas ut rätt så mycket snabbare också.Ska vara mellanrum mellan länkbitarna, Denna är över tightad vilket gör att bitarna fastnar i varandra och den upplevs stel.
Tyvärr få i EU som gör vettiga länktenoveringar.
Den ser väldigt tight ut nu, är den bekväm på eller känns den för stel?
Efter att ha burit den hela dagen igår så har länkarna börjat röra på sig fint och börjar falla som de ska. Tight på två ställen fortfarande.Den ser väldigt tight ut nu, är den bekväm på eller känns den för stel?
Hur såg länken ut innan och vad kostade jobbet?
Den sätter sig nog bra efter några veckor av användning!Efter att ha burit den hela dagen igår så har länkarna börjat röra på sig fint och börjar falla som de ska. Tight på två ställen fortfarande.
Den här är bara för magisk, kan bli din för 98tusen euro. Tavlan i kombo med rosé är ju helt underbart!!! Det var bättre för
![]()
Rolex Day-Date 1803 'Rose Guilloche' - Amsterdam Vintage Watches
amsterdamvintagewatches.com
Tjena
Jag är ny medlem här på forumet, men intresset har funnits länge och jag har tidigare varit inne mycket som läsare. Jag har planerat ett köp under en tid och länge spanat in Rolex i allmänhet och Datejust i synnerhet, och jag har nu fått möjlighet att plocka ut en blå DJ41 med smooth bezel och jubileelänk hos en AD. Jag hade annars övervägt att köpa av gråhandlare, då jag hade kunnat tänka mig en del olika modeller och inte riktigt orkar vänta, men det känns förstås extra kul och speciellt att få plocka ut en klocka hos AD och vara den första ägaren.
Detta blir min första rejäla lyxlyx-klocka och jag tänkte därför passa på att skriva ett inlägg och höra om någon har några särskilda rekommendationer inför ett sådant köp? Klockan köps givetvis för att användas, borde jag tänka på något särskilt kring försäkring till exempel? Tar tacksamt emot alla tips och rekommendationer och önskar alla en fortsatt fin vecka!
Jag hade slagit till på en hos AD.Tjena
Jag är ny medlem här på forumet, men intresset har funnits länge och jag har tidigare varit inne mycket som läsare. Jag har planerat ett köp under en tid och länge spanat in Rolex i allmänhet och Datejust i synnerhet, och jag har nu fått möjlighet att plocka ut en blå DJ41 med smooth bezel och jubileelänk hos en AD. Jag hade annars övervägt att köpa av gråhandlare, då jag hade kunnat tänka mig en del olika modeller och inte riktigt orkar vänta, men det känns förstås extra kul och speciellt att få plocka ut en klocka hos AD och vara den första ägaren.
Detta blir min första rejäla lyxlyx-klocka och jag tänkte därför passa på att skriva ett inlägg och höra om någon har några särskilda rekommendationer inför ett sådant köp? Klockan köps givetvis för att användas, borde jag tänka på något särskilt kring försäkring till exempel? Tar tacksamt emot alla tips och rekommendationer och önskar alla en fortsatt fin vecka!
Tjena
Ja främst moderna Rolex, men har tittat lite på andra modeller också t.ex. Explorer. Jag har förstått att det finns en del begagnade men jag uppskattar tryggheten hos AD så det lutar åt det nu när jag också har möjlighet att plocka ut en.Din tanke går helt på moderna Rolex klockor? Du nämner DJ41? Finns ju en del begagnade sådana ute på försäljning runt om.
Stort tack för tipsen! Ska absolut kika på hemförsäkringen. Det känns absolut som det tryggaste alternativet, och som du säger blir det ett speciellt band till klockan som första ägare. Jag står på lista på ett par andra modeller också så känner att det är ett bra sätt att börja bygga relationen.Jag hade slagit till på en hos AD.
Dels för maximal trygghet kring ditt första inköp och dels för att det är fantastiskt att vara första ägaren till något du behåller och skapar minnen med över tid. Att bygga relation till AD kan vara användbart framåt vid fler potentiella köp.
Försäkring, läs på kring hemförsäkringen och se vad den kan täcka.
Köp, använd, njut!
Tack för input! Jag känner mig helt klart nöjd med konfigurationen! Blå eller grön är absolut favoritfärgerna, men jag är ödmjuk inför att grön är mer eftertraktad. Tidigare har jag också föredragit räfflad bezel, kanske för att det är mest populärt på Datejusts, men jag blev positivt överraskad av smooth, gillade att den kändes lite mer casualÄr det den konfigurationen du vill ha eller om du känner dig nöjd med den konfigurationen så är det bara att slå till.
Varför springa på begagnatmarknaden om man kan få en ny klocka?
Snyggt!Datejust & jeans
Kul med mycket superjubilee i tråden!
![]()
![]()