• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hoppas han har snällare fru än mig.
Har köpt 3 Rolex till henne bland annat en Date men det var "fel färg". Ja men du kan ju byta. "Jo men vill ha jubilee".. osv. :D
Första var en TT Datejust 26mm, andra en OP Date och tredje denna som hon bär hela tiden. Win!
Jag tror hon får vara ”nöjd” med 31.
Jubileelänken är ju gudomlig och få den med hidden clasp är ju mumma.

Från kvällens program ”Smartare än hjärnan” med Anders Hansen. Råkade se en kvinna med en klassisk TT DJ36. Fler borde ha DJ. Känner mig lite trött på alla tusentals svarta plastpuckar och Apple Watch man ser överallt.
IMG_1402.jpeg

Senast ändrad:
Har säkert avhandlats många gånger men ställer frågan ändå. Om man önskar byta tavla på en DJ41 där garantitiden 5 år nyss gått ut är det fortfarande möjligt hos AD? Och har någon av er koll på om man kan välja vilken färg man önskar? Sist men inte minst, vad kostar isf kalaset?

Har säkert avhandlats många gånger men ställer frågan ändå. Om man önskar byta tavla på en DJ41 där garantitiden 5 år nyss gått ut är det fortfarande möjligt hos AD? Och har någon av er koll på om man kan välja vilken färg man önskar? Sist men inte minst, vad kostar isf kalaset?
Mig veterligen är det just efter femårsålder som man tillåts byta tavla. Vanligtvis brukar det gå att välja standardkulörer som ej presenterats som nyheter närmsta åren.
Osäker på prisbild för 41 men det beror ju på flera faktorer som material/index samt om du vill behålla bef tavla.

IMG_0133.jpeg

Förmodligen skönaste länken jag ägt, och hidden clasp gillas starkt. Skulle dock vilja testa att addera en länkbit men har alla jag fick med monterade. Någon som sitter på en och vill sälja den? Har hittat länkbitar på ch24 men 1,5 länkbit för över 1500sek plus frakt känns inte rimligt i rostfritt när motsvarande i tvåton ligger billigare här på KS.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp