Jag uppfattade det som att auktionen var avslutad!Tror den landar på ca 50 inkl slag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag uppfattade det som att auktionen var avslutad!Tror den landar på ca 50 inkl slag.
Synd att man är för snål för det priset för en vintage datejust. Är det för att det är ett skarpt (ev opolerat) ex, eller för att de generellt går dyrare på auktion än t.ex KS?Tror den landar på ca 50 inkl slag.
Nej jag instämmer när man tittar på dem side by side, men väl på handleden så får jag svårt att tycka om 36, ser ut som en femkrona på länk, men jag är också både lång och smygfet.Jag håller helt med föregående talare ang proportionerna. DJ i 41 är i mina ögon inte en snygg skapelse.
Med det sagt så kan såklart 36 vara för litet för dig. Om så är fallet så hade jag sökt annan modell.
Det är ett skarpt ex med cert och tillbehör. Sticker på baklocket visar att den inte är använd överdrivet mycket. På Kaplans kvalitetsauktion på vår och höst brukar det mesta säljas dyrt. Går att hitta billigare exemplar på de övriga auktionerna.Synd att man är för snål för det priset för en vintage datejust. Är det för att det är ett skarpt (ev opolerat) ex, eller för att de generellt går dyrare på auktion än t.ex KS?
Stort grattis! Den är förjävla finNyförvärvet! Blir bara bättre ju mer jag tittar på den![]()
Grattis, är det 36:an i mint? Jag väntar på motsvarande i blått. Hur länge fick du vänta?Nyförvärvet! Blir bara bättre ju mer jag tittar på den![]()
Tack så mycket!Stort grattis! Den är förjävla fin
Tack! Det stämmer bra!Grattis, är det 36:an i mint? Jag väntar på motsvarande i blått. Hur länge fick du vänta?
Grattis! Väntar otåligt på minNyförvärvet! Blir bara bättre ju mer jag tittar på den![]()
Tack! Väl värt väntanGrattis! Väntar otåligt på min![]()
Snygg!Nyförvärvet! Blir bara bättre ju mer jag tittar på den![]()
Silver fick gå vidare och lämna plats åt denna!Snygg!
Har du en silver och en grön nu alltså? För visst hade du en silver sen tidigare?
wow stort grattis till den mycket fina klockan!!Nyförvärvet! Blir bara bättre ju mer jag tittar på den![]()
Tack så mycket!wow stort grattis till den mycket fina klockan!!![]()
Jag har länge varit team jubbe+fluted på DJ. Men denna får mig att bli sugen på en oyster+flat i samlingen. Den blir så clean och avskalad! Fattar att den får mycket wrist time.Denna hänger fortfarande med. Kul att man kan återupptäcka en klocka som man haft i 20+ år.
![]()
Den är bra. Hade en i NOS skick, köpt från kaplans kvalitetsauktion. Den var något särskiltJag har länge varit team jubbe+fluted på DJ. Men denna får mig att bli sugen på en oyster+flat i samlingen. Den blir så clean och avskalad! Fattar att den får mycket wrist time.
Vilket oseriöst svar..Var och provade en DJ36. Tycker den var riktigt najs. Skrev upp mig på en grön fast med vitt guld runt tavlan. Frågade om väntetid och han skrattade och sa allt mellan två veckor och tjugo år..![]()
![]()
Tramsigt svar, som sagts här.. När jag beställde en DJ41 med vitguldsringen (räfflad) i januari, så var prognosen nån gång i höst. Den kom tidigare än förväntat i slutet av juni. Tjugo år är alltså oseriöst trams.Var och provade en DJ36. Tycker den var riktigt najs. Skrev upp mig på en grön fast med vitt guld runt tavlan. Frågade om väntetid och han skrattade och sa allt mellan två veckor och tjugo år..![]()
![]()
Det var lite som att det skulle vara roligt när han sa det.. I och med att han inte faktiskt vet när den kan komma in. Hur som helst, den som väntar på något gott..Tramsigt svar, som sagts här.. När jag beställde en DJ41 med vitguldsringen (räfflad) i januari, så var prognosen nån gång i höst. Den kom tidigare än förväntat i slutet av juni. Tjugo år är alltså oseriöst trams.
Mmm… Det blir säkert bra. Tycker du gjorde ett bra val. Snygg tavla och jag tycker den räfflade ringen hör till en DJDet var lite som att det skulle vara roligt när han sa det.. I och med att han inte faktiskt vet när den kan komma in. Hur som helst, den som väntar på något gott..![]()
Som när jag frågade en rörmokare vad det skulle kosta att göra om ett badrum. ”Tid och pengar” svarade han. Han hade rättDet var lite som att det skulle vara roligt när han sa det.. I och med att han inte faktiskt vet när den kan komma in. Hur som helst, den som väntar på något gott..![]()
Det är ju inte ens samma klocka på bilderna..Hej. Kikar på en 16200 från 1996.
Hur bedömer ni att skicket är och ser det legit ut?![]()