• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jag håller helt med föregående talare ang proportionerna. DJ i 41 är i mina ögon inte en snygg skapelse.

Med det sagt så kan såklart 36 vara för litet för dig. Om så är fallet så hade jag sökt annan modell.
Nej jag instämmer när man tittar på dem side by side, men väl på handleden så får jag svårt att tycka om 36, ser ut som en femkrona på länk, men jag är också både lång och smygfet.

Bandhorn till bandhorn på 41 ligger verkligen helt perfekt på plats. Sen kanske det bara är en vanesak för ögat, jag vet inte.

Synd att man är för snål för det priset för en vintage datejust. Är det för att det är ett skarpt (ev opolerat) ex, eller för att de generellt går dyrare på auktion än t.ex KS?
Det är ett skarpt ex med cert och tillbehör. Sticker på baklocket visar att den inte är använd överdrivet mycket. På Kaplans kvalitetsauktion på vår och höst brukar det mesta säljas dyrt. Går att hitta billigare exemplar på de övriga auktionerna.

Gamla 1501:an idag.
IMG_2830.jpeg

Var och provade en DJ36. Tycker den var riktigt najs. Skrev upp mig på en grön fast med vitt guld runt tavlan. Frågade om väntetid och han skrattade och sa allt mellan två veckor och tjugo år.. 😅
IMG_0350.jpeg
Tramsigt svar, som sagts här.. När jag beställde en DJ41 med vitguldsringen (räfflad) i januari, så var prognosen nån gång i höst. Den kom tidigare än förväntat i slutet av juni. Tjugo år är alltså oseriöst trams.

• Like
Reactions: ajs
Tramsigt svar, som sagts här.. När jag beställde en DJ41 med vitguldsringen (räfflad) i januari, så var prognosen nån gång i höst. Den kom tidigare än förväntat i slutet av juni. Tjugo år är alltså oseriöst trams.
Det var lite som att det skulle vara roligt när han sa det.. I och med att han inte faktiskt vet när den kan komma in. Hur som helst, den som väntar på något gott.. :)

Det var lite som att det skulle vara roligt när han sa det.. I och med att han inte faktiskt vet när den kan komma in. Hur som helst, den som väntar på något gott.. :)
Mmm… Det blir säkert bra. Tycker du gjorde ett bra val. Snygg tavla och jag tycker den räfflade ringen hör till en DJ 😊

• KS Love
Reactions: ajs
Hej. Kikar på en 16200 från 1996.

Hur bedömer ni att skicket är och ser det legit ut? 😄

Bilagor

• IMG_8366.jpeg
    IMG_8366.jpeg
    545.9 KB · Visningar: 4
  • IMG_8367.jpeg
    IMG_8367.jpeg
    134.4 KB · Visningar: 4
Tillbaka