Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Försök testa dem IRL så du kan smalna av det till vilken konfiguration du vill ha. Finns många olika kombinationerHej! Funderar på att köpa en Datejust inför jul. Kan tänka mig allt från tidigt 2000-tal till nutid. Några rekommendationer eller saker jag bör tänka på?
Hej, tack för svar!Försök testa dem IRL så du kan smalna av det till vilken konfiguration du vill ha. Finns många olika kombinationer![]()
Alla är bra så det är mest en fråga om smak. Personligen så tycker jag inte så mycket om den bulliga boetten som 116200/234 har. Gillar du blanka boetter eller borstade? Jubilee eller Oyster? Räfflad ring eller slät?Hej, tack för svar!
Jag har generellt lite smalare handleder så lutar isåfall mot en 126234 36mm. Har testat den tidigare och passar bra.
Funderade mest på om det var något speciellt jag skulle undvika,. Exempelvis någon annan referens eller annat?
Bra val! Den sitter perfekt på min smala handled. Jag tycker också fluted ser bäst ut, den släta är för bullig iom rundad. Hade den varit rak som på explorer hade jag gillat den bättre. Tycker den ser lite större ut med fluted också. Jag valde jubilee men tycker den är snygg på oyster också. Innan provning trodde jag att blå eller minttavla skulle vara bäst. Visade sig att jag gillade silver mer.Hej, tack för svar!
Jag har generellt lite smalare handleder så lutar isåfall mot en 126234 36mm. Har testat den tidigare och passar bra.
Funderade mest på om det var något speciellt jag skulle undvika,. Exempelvis någon annan referens eller annat?
Ja, helt rätt. Jag tittar på lite nyare referenser och årgångar just nu, eftersom (precis som du säger) länkarna sitter bättre men också att jag tycker de nyare claspsen är snyggare. För ungefär ett år sedan var jag inne på en Silver-tavla, en 126234, som en vän sålde, men då var jag inte redo. Det ångrar jag lite idagBra val! Den sitter perfekt på min smala handled. Jag tycker också fluted ser bäst ut, den släta är för bullig iom rundad. Hade den varit rak som på explorer hade jag gillat den bättre. Tycker den ser lite större ut med fluted också. Jag valde jubilee men tycker den är snygg på oyster också. Innan provning trodde jag att blå eller minttavla skulle vara bäst. Visade sig att jag gillade silver mer.
Äldre dj har mindre solida länkar, men om man ska undvika det eller inte beror snarare på om man gillar det eller inte. De är inte dåliga, bara annan känsla. Nu verkar du vara inställd på en nyare, men annars kan det vara värt att fundera på om den uppfyller dina krav på skick, vattentäthet och är servad nyligen.
Vackert! Hur längre fick du vänta?Äntligen! Nya förvärvetSitter som ett smäck!
![]()
Tack!Vackert! Hur längre fick du vänta?
Fina tavlor16234 & 16233
![]()
Magisk klocka!Äntligen! Nya förvärvetSitter som ett smäck!
![]()
Tack!Magisk klocka!
Jag som är en OWG person skulle bli överlycklig att få tag i en sån från AD, för att sedan låta den gå vidare till min dotter.
8mån såg jag du fick vänta, första köpet? 36mm?
Måste ta mig till Nymans o prova känner jag![]()
Är inte svaret alltid 36?Nu blir jag lite osäker om jag ska gå på 36 vs 41mm på Datejust.
Här har jag en Formex Essence 43mm som referens. Den har lug till lugg 49mm. Har 17cm omkrets på handleden.
Man har ju inte kroppbyggnad som en vandrande pinne heller precis
Näää, de blir blir Bergströms, Uppsala på Fredag o prova.
Nu blir jag lite osäker om jag ska gå på 36 vs 41mm på Datejust.
Här har jag en Formex Essence 43mm som referens. Den har lug till lugg 49mm. Har 17cm omkrets på handleden.
Man har ju inte kroppbyggnad som en vandrande pinne heller precis
Näää, de blir blir Bergströms, Uppsala på Fredag o prova.