• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Dj dagen
IMG_4166.webp

Varning för massor av bilder! :D Passade på att testa lite olika band när jag hade av länken för tvätt:
IMG_2468.webp
IMG_2445.webp
IMG_2442.webp
IMG_2435.webp
IMG_2432.webp
IMG_2426.webp
IMG_2425.webp
IMG_2421.webp

Tycker den passar med det mesta faktist, men den känns lite mindre och lättare utan länken. Tycker dock det faller på att den ser så tråkig ut innanför bandhornen mot boetten utan vettiga endlinks (kanske går att köpa):

IMG_2451.webp
IMG_2438.webp

Såklart bäst på länk, det var ju delvis på grund av den jag köpte klockan. Blir väldigt välbalanserad och bekväm. Jag gillar framförallt när i vissa ljus som skillnaden mellan borstning/polering gör sig synlig:

IMG_2482.webp
IMG_2480.webp

En fråga till er andra med fyr-/femsiffriga datejusts.. Det krävs knappt ett varv för att skruva in kronan på min 16014. Ska det vara så eller är kronhalsen och gängarna helt slut?
På min Tudor från samma tidsepok är det bedömt 3-4 varv.
image.webp

• Like
Reactions: Man
Tillbaka
Topp