• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datorn repar min guldklocka (spännet)

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Yes, det är tramsig att inte förstå problemet. Ligger länken mot aluminiumoxiden när man använder datorn repas klockan rejält och snabbt. Sitter du så att länken inte ligger mot klockan förstår nog alla att det är ett ickeproblem.
Lösningen är så uppenbar att det är ett icke-problem.. Justera vinkeln på handleden så försvinner problemet permanent. Ytan på datorn spelar inte så stor roll, även om den vore i plast kommer guldklockan repas man har för vana att gnida klockan mot den.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lösningen är så uppenbar att det är ett icke-problem.. Justera vinkeln på handleden så försvinner problemet permanent. Ytan på datorn spelar inte så stor roll, även om den vore i plast kommer guldklockan repas man har för vana att gnida klockan mot den.
Materialet är av största betydelse. Man ändrar inte handledens vinkel för att inte repa länken, det är idioti.
 
  • Like
Reactions: JLW

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag hade samma problem i början men har anpassat mig så att jag inte repar klockan längre. Men annars tror jag på att tejpa kanten på datorn. Och ni som har lite större Mac får tejpa lite mer. Lycka till:)
 

Oktogon

Panerai
Upplever också att macbooken är hemsk mot låset/länken. Utöver vanliga ”deskdives”. Orkar inte bry mig längre men första veckan med sprillans ny klocka så körde jag en glasögonduk på ytan. Funkade bra.
 

Baywatch

Omega
Ni svalde alla betet... Man kan snabbt räkna ut att TS trollar (frågeställningens natur, nickname, posthistorik, profilbild).

Lustigt också hur det ska tävlas i att ”inte bry sig”. @Aurum är den enda som ens bejakar problemet.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Köp en tejprulle, snygg eller inte. Ställ den på skrivbordet bredvid datorn och sätt en vanlig tejpbit på låset varje gång innan du ska jobba. Tar väl max 10 sekunder att lösa. 1 sekund att rycka av när du är klar.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Externt tangentbord löser de flesta problem eller silvertejpa allt runt så är problemet löst. Det löser nästan allt från flygplansvingar till brustna hjärtan. Alternativt lev med det, se det lite som apple patina.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Problemet löst.

https://store.gouppercase.com/products/premium-palm-rest-protector
PG_3.jpg
 
Topp