LI0N
Silver
Antingen lever man på tidigare intjänade pengar (av sig själv eller någon annan), lever på någon annan, lever på bidrag eller lever på att sälja olagliga saker![]()
Förstår ändå inte varför man bara skulle vilja dagdriva!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Antingen lever man på tidigare intjänade pengar (av sig själv eller någon annan), lever på någon annan, lever på bidrag eller lever på att sälja olagliga saker![]()
Vart fan är kroppen?Frotté, enda rimliga är en frottéhandduk![]()
![]()
Lär av konsertpianister. De sitter i timmar utan att sätta ner handlederna. Dock har jag aldrig sett någon bära guldsub.
![]()
En del av sanningen, men jag tror också det handlar om ergonomi. Sänk bordet, höj stolen så blir det mer naturligt. Man ska kunna sitta med händerna i luften med avslappnade hängande axlar, armbågarna under armhålorna och rak rygg.Jag tror du riskerar musarm om du försöker härma en konsertpianist. De har tränat i många många år och har stärkt muskulaturen som vi vanliga dödliga inte har.
Hallå KS, hög tid att debutera som trådskapare!
Jag köpte min drömklocka för cirka en månad sedan (Rolex Submariner, helguld) och har till mitt förtret märkt att min Macbook Pro repar spännet, se bild. Min handled slår titt som tätt i datorn som jag spenderar många timmar vid varje dag. Jag kan knappast vara ensam om detta, hur har ni löst detta? Jag är inte jättesugen på att behöva ta av mig klockan varje gång jag sitter vid datorn...
![]()
Glidelock! Jag förminskar spännet och sätter dinkan över handledsknölen under kontorstid.
Borde finnas någon form av matta man kan köpa för att klistra på där klockan slår i?
Förstår inte riktigt diskussionen om att detta är ett icke-problem? Är det månne så att ni belackare aldrig använt en MacBook Pro, 15 tum?
Smart. Om man avlägsnar händerna som petar på tangentbordet från kroppen och behåller klockan på armen är ju problemet toklöst. Man behöver ju inte ens handdukar.Vart fan är kroppen?
Sjukt läskig bild![]()
@Alberget4a och många fler gjorde. Men visst, uppenbart för de flesta av oss.Är nog inte alla som svalt betet, rätt genomskinligt om du frågar mig, trolltråd från första början
Vad får dig att tro det?@Alberget4a och många fler gjorde. Men visst, uppenbart för de flesta av oss.
Bild nr 2! Är du Rayman?Frotté, enda rimliga är en frottéhandduk![]()
![]()
Vart fan är kroppen?
Sjukt läskig bild![]()
Hahah ja jag såg nu att den ser lite sjuk utBild två ger mig rysningar. @Compiss nu får du förklara dig.
Men visst är det en låtsas hand? Eller använde du handuken för att stoppa förblödningen?Hahah ja jag såg nu att den ser lite sjuk ut
Det är faktiskt min hand. Förstora och kolla högst upp så se du faktiskt min armMen visst är det en låtsas hand? Eller använde du handuken för att stoppa förblödningen?
Men visst är det en låtsas hand? Eller använde du handuken för att stoppa förblödningen?
Sjukt bra maskerat mot ekgolvet! Du är egentligen en kameleont.Det är faktiskt min hand. Förstora och kolla högst upp så se du faktiskt min arm
Dbrand säljer skins till Macbooks där du även kan välja till palmrest skin vilket borde hjälpa.Återupplivar denna tråd lite då det är ett problem jag haft med alla mina MacBooks genom åren. På förra burken så satte jag genomskinlig pack-tejp över handleds-ytan på datorn, men det är fult och inte ett särskilt trevligt material.
Så, har någon tips på antingen ett färdigt cover som är bra, eller rimligt material att köpa och sen själv skära till? Kanske fönsterfilm?
För att de är mjukare än stål?Lösningen är såklart att bara använda klockor och länkar i platinum!
Handlar om vad som är mellan klocka och trä.Råkade hitta denna tråd som tar upp det jag nyligen undrat över. Det konstiga är hur även rostfritt stål repas av bordsytor av trä. Och guld som är mycket mjukare gör det förstås ännu lättare.
Nja tänkte mest att det är hårdare än guld och faktiskt tror jag just nu billigare än guld. Fast mest var det ett skämt. Och jag instämmer faktiskt i problemet även om det i mitt fall är en HP jobbdator. Ingen bra lösning att ta av sig klockan på tåget eller flyget och glömma denFör att de är mjukare än stål?
Handlar om vad som är mellan klocka och trä.
Tror inte man kommer undan billigare med platina. Klockor är generellt i 950/1000 platina 750/1000 (18k) guld, alltså renare platina än guld. Dessutom är platina tyngre än guld, och därmed är en klocka i platina tyngre än en i guld. Om man jämför en Daytona med länk i guld och en i platina så väger den senare nästan 100g mer.Nja tänkte mest att det är hårdare än guld och faktiskt tror jag just nu billigare än guld. Fast mest var det ett skämt. Och jag instämmer faktiskt i problemet även om det i mitt fall är en HP jobbdator. Ingen bra lösning att ta av sig klockan på tåget eller flyget och glömma den![]()