• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datorn repar min guldklocka (spännet)

ante_77

Cartier
2-Faktor
Nu sitter nog ganska lång av oss vid datorn närmare 100% av arbetsdagen, så att man kan uppleva det som ett problem är ju ganska självklart.
Ja, jag sitter till stor del bakom datorn under arbetstid. Dock är det mestadels forum som jag leker med, då det är trevligare att surfa när man får betalt.
Dessvärre så har jag inte MBP just nu på jobbet, då jag använder kundens dator. Men jag tog en bild, både på Laptop och externt tangentbord.

Trådskaparen måste alltså trolla, eller så har han någon Touch Screen funktion då man nästan måste in med näven för att klockan ska glida in över datorn och bli repig.
dghdgh.jpg
qwqt.jpg
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Ja, jag sitter till stor del bakom datorn under arbetstid. Dock är det mestadels forum som jag leker med, då det är trevligare att surfa när man får betalt.
Dessvärre så har jag inte MBP just nu på jobbet, då jag använder kundens dator. Men jag tog en bild, både på Laptop och externt tangentbord.

Trådskaparen måste alltså trolla, eller så har han någon Touch Screen funktion då man nästan måste in med näven för att klockan ska glida in över datorn och bli repig.
dghdgh.jpg
qwqt.jpg
startar man en tråd angående att klockan blir repig när man sitter vid datorn och inte vet hur man ska göra, ja då är det trolleri på laberonivå
 

stekarn

Breitling
Ja, jag sitter till stor del bakom datorn under arbetstid. Dock är det mestadels forum som jag leker med, då det är trevligare att surfa när man får betalt.
Dessvärre så har jag inte MBP just nu på jobbet, då jag använder kundens dator. Men jag tog en bild, både på Laptop och externt tangentbord.

Trådskaparen måste alltså trolla, eller så har han någon Touch Screen funktion då man nästan måste in med näven för att klockan ska glida in över datorn och bli repig.
dghdgh.jpg
qwqt.jpg

Troll confirmed!

IMG_2750.JPG


Skämt åsido. Förstår inte riktigt diskussionen om att detta är ett icke-problem? Är det månne så att ni belackare aldrig använt en MacBook Pro, 15 tum? Det har uppstått en del repor och jag förstår att det är oundvikligt (jag ligger inte sömnlös över detta, ligger ej i stekarens natur) men skillnaden i antalet repor i fallet där jag hittar en bra lösning nu innan klockan blivit alltför härjad vs. om jag kör på utan att göra något åt detta bör vara ganska påtaglig om ett antal år? Mattan den likt eminente snoozarn länkade var PRECIS vad jag var ute efter.

Att släpa runt på ett tangentbord i offentliga miljöer är inte ett alternativ, det hade varit en lösning om jag använde datorn på en och samma plats.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Troll confirmed!

IMG_2750.JPG


Skämt åsido. Förstår inte riktigt diskussionen om att detta är ett icke-problem? Är det månne så att ni belackare aldrig använt en MacBook Pro, 15 tum? Det har uppstått en del repor och jag förstår att det är oundvikligt (jag ligger inte sömnlös över detta, ligger ej i stekarens natur) men skillnaden i antalet repor i fallet där jag hittar en bra lösning nu innan klockan blivit alltför härjad vs. om jag kör på utan att göra något åt detta bör vara ganska påtaglig om ett antal år? Mattan den likt eminente snoozarn länkade var PRECIS vad jag var ute efter.

Att släpa runt på ett tangentbord i offentliga miljöer är inte ett alternativ, det hade varit en lösning om jag använde datorn på en och samma plats.

Du får byta ut länken mot något läder
 

Ola G

Cartier
Först måste jag bara få säga "-Buhu". Det är sjukt ostekigt att bry sig om repor.
Min lösning skulle vara genomskinlig lite tjockare tejp på datorkanten, det borde lösa problemet
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Gissar att macbooken har en ganska hög Ra-värde (=> högre friktion) på ytan, och dessutom hårdanodiserat. Ger förstås en elakare slitage, särskilt på en mjuk materiellt (guld) klocka.
Läderöverdrag på ytan är ju en bra lösning.
 

Gripen

Omega
Jo jag har samma på min GMT stål. Bra tips där med att sätta fast matta/tunnare tyg på datorn eller som nån hade gjort bara tejp.
Att plasta bandet (de blanka delarna) kan nog funka bäst, men å andra sidan lite tråkigt att ha plast på en dyr klocka.
Själv tycker jag att det ger en fin genuin känsla att ha lite hairlines åtminstone. ;). :cigar:
 

Molgan

Cartier
Det här är ett verkligt stort problem, deskdiving repor på spännet?!
Ja, hur skall mänskligheten kunna hantera detta?
 
Sluta jobba? Förstår inte varför alla är så tokiga i att arbeta bort livet..
Det är inte speciellt stekigt och löka runt på ett kontor eller släpa runt på en dator överallt heller.
Det känns mest kotlettigt..

Men jag skulle nog valt en annan klocka till kostymen/på kontoret än en dykare för det första.
Annars såg väl de där läderfodralen ut som nåt som kan fungera? Alt en bit frystejp på claspen när du sätter dig ner för att arbeta, bara att dra av när det är fika/hemgång.

Mvh
 

LI0N

Panerai
Sluta jobba? Förstår inte varför alla är så tokiga i att arbeta bort livet..
Det är inte speciellt stekigt och löka runt på ett kontor eller släpa runt på en dator överallt heller.
Det känns mest kotlettigt..

Men jag skulle nog valt en annan klocka till kostymen/på kontoret än en dykare för det första.
Annars såg väl de där läderfodralen ut som nåt som kan fungera? Alt en bit frystejp på claspen när du sätter dig ner för att arbeta, bara att dra av när det är fika/hemgång.

Mvh

Hur sponsrar man denna hobby utan att jobba? Vinna på lotto?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Sluta jobba? Förstår inte varför alla är så tokiga i att arbeta bort livet..
Det är inte speciellt stekigt och löka runt på ett kontor eller släpa runt på en dator överallt heller.
Det känns mest kotlettigt..

Men jag skulle nog valt en annan klocka till kostymen/på kontoret än en dykare för det första.
Annars såg väl de där läderfodralen ut som nåt som kan fungera? Alt en bit frystejp på claspen när du sätter dig ner för att arbeta, bara att dra av när det är fika/hemgång.

Mvh

Ett befogat inlägg.
Jag har dock några invändningar till det.

1. Jag brukar befinna mig på arbetsplatsen, då jag vill ha något att göra medans jag väntar på lönen. Man kan ju inte gå runt och irritera familjemedlemmarna hela dagen, dessutom.
2. Kostym? Det hör till avdelningen "kotlettigt".
 

mega

Rolex
Ni som inte tar det här på allvar har aldrig testat kombon macbook pro och dyrt spänne. Macbook pro är gjorda i någon sorts härdad adamantium som inte bara repar spännen, den täljer ut små bitar som om det vore smör varje gång man är i närheten av kanten.
Och man är ofta i närheten av kanten eftersom musplattan är gigantisk.

Bilden tagen i utbildningssyfte, med nato för att inte riskera repor.
Inga spännen blev skadade denna gång.

DSC_1235.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Helt klart ett existerande problem och därför en vettig tråd.
Jag kör också macbook och brukar vara försiktig med hur jag rör/lägger handen på datorn alternativt tar av klockan vid vissa tillfällen om jag inte kör långärmat (Eller läder)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag kopplar in ett tagenbord på skrivbordet till min laptop på kontoret så blir det minimalt med deskdiving. Jobbar jag utanför kontoret åker klockan av. Easy fix :)
 
Topp