• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Sådärja, nu är rätt tavla i :)
20180731_203145-01.jpeg
Wowowow

Vad får man betala för en 4/5 siffrig DD vitguld i vettigt skick = ej sönderpolerad och hyfsat tight länk?
Standard enfärgad tavla och utan tillbehör :)

Ser fram emot att fu bombar oss med bilder ala Affe style;)
Nja, det lär inte hända, jag gillar inte att skryta, och alla Day-Dates ser lika ut, så det blir bara tråkigt detsamma med Datejust. Men när (i framtiden) jag köpt något från Patek så ska jag posta, för jag vill gärna se om du, och speciellt @VintageCollector sätter in 10k åt Barncancerfonden, eller om det som jag gissade helt enkelt inte var annat än ett sätt att söka tillhörighet, att få höra till någonstans. Ryggdunkar på klocksnack. ;)

Mvh.

Nja, det lär inte hända, jag gillar inte att skryta, och alla Day-Dates ser lika ut, så det blir bara tråkigt detsamma med Datejust. Men när (i framtiden) jag köpt något från Patek så ska jag posta, för jag vill gärna se om du, och speciellt @VintageCollector sätter in 10k åt Barncancerfonden, eller om det som jag gissade helt enkelt inte var annat än ett sätt att söka tillhörighet, att få höra till någonstans. Ryggdunkar på klocksnack. ;)

Mvh.
Handlar inte om att skryta utan att visa upp sina pärlor.
Varför ska jag sätta in pengar? Du kommer inte att köpa det vet vi båda två;)
Men nog om det bomba med bilder nu roffe!

Handlar inte om att skryta utan att visa upp sina pärlor.
Varför ska jag sätta in pengar? Du kommer inte att köpa det vet vi båda två;)
Men nog om det bomba med bilder nu roffe!
Hehe, vi får väl se,B du verkar säker så att sätta emot 10k mot mina ca 150k låter som en liten risk? ;)
Det kommer kanske en bild när den kan spegla mer än ett tråkigt handledsskott, såna finns det många av och Alla ser likadana ut. Men visst, jag kan posta den fler ggr om du tvivlar på vem som äger den ;)

Mvh

Snygg! Hur fick du tag på den?
Jag köpte den..?

Skämt åsido, jag fick den av min sambo/blivande fru. Hon visste att jag haft den som "drömklocka" sen typ sena tonåren men aldrig tidigare haft råd/möjlighet/hjärta att lägga så mkt på MITT intresse. Så den är speciell. Problemet med denngåvan blev juhnogurligt nog att det nästan känns riktigt pinsamt att ha nån Seiko kvartsare för 5k på armen. Och att jag börjar tillåta mig själv att "acceptera" att 100k "nog är inte bara rimligt, utannriktigt BRA, 200 känns fortfarande durt/mkt för en klocka, men som alla vet är det heroin i klockorna..

Riktigt trevlig, Roffe! Vad är det för ref? :)
Ja den är fin, men blir mest liggandes i bankfacket då jag har flera andra att rotera på. Just denna används ytterst sällanbdå den har vett otroligt affektivt värd iom att det faktiskt både var min drömklocka i ca 15 år,ensamt att det är en gåva.. :D
Det får jag pinsamt nog erkänna att jag inte vet vadvdennheter, men det är den nya 6 6siffriga iaf ;)

Bra @Roffe Persson har @frökenkim äntligen slagit till? Är det hon som har koll på referenserna i familjen?
Hehe. Jag fick klockan våren förra året och fröken Kim har inte köpt den, min sambo heter inte Kim, jag hade funderingar om det också, men flera gånger Kim varit aktiv på klocksnack har min sambo setet i soffan, utan telefon, dator eller platta. men @fröken Kim ksnnfå köpa en Patek till mig också:)

Mvh

Jag köpte den..?

Skämt åsido, jag fick den av min sambo/blivande fru. Hon visste att jag haft den som "drömklocka" sen typ sena tonåren men aldrig tidigare haft råd/möjlighet/hjärta att lägga så mkt på MITT intresse. Så den är speciell. Problemet med denngåvan blev juhnogurligt nog att det nästan känns riktigt pinsamt att ha nån Seiko kvartsare för 5k på armen. Och att jag börjar tillåta mig själv att "acceptera" att 100k "nog är inte bara rimligt, utannriktigt BRA, 200 känns fortfarande durt/mkt för en klocka, men som alla vet är det heroin i klockorna..

Fast en ny DD som din är ju betydligt mer än 100’. Ganska mycket mer än 200’ också.

Så kör på med de andra klockorna också bara!

DDn är riktigt snygg iaf!

Hehe. Jag fick klockan våren förra året och fröken Kim har inte köpt den, min sambo heter inte Kim, jag hade funderingar om det också, men flera gånger Kim varit aktiv på klocksnack har min sambo setet i soffan, utan telefon, dator eller platta. men @fröken Kim ksnnfå köpa en Patek till mig också:)

Mvh
..och först nu visar du upp den. Starkt att vänta så länge :cigar:

Tillbaka
Topp