• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

20180725_211353.jpg
Champagne är slående bra

Jag föredrar som de flesta den gröna tavlan. Men onyxtavlan skulle heller inte svida. Dock tkr jag att 12k+ känns som mkt pengar..

Mvh.
15k är ju småpotatis i det stora tavelsammanhanget. Men förstår hur du tänker. Dock lyfter ju en kul tavla en klocka till helt nya höjder. Onyxen är i min värld rätt bra prissatt jämfört med övrigt.

15k är ju småpotatis i det stora tavelsammanhanget. Men förstår hur du tänker. Dock lyfter ju en kul tavla en klocka till helt nya höjder. Onyxen är i min värld rätt bra prissatt jämfört med övrigt.
Jo, det är inte mkt pengar om man ser till vad klockan kostade, men ändå, det känns som att det skulle svida, iaf nu. Det är för många klockor jag blivit tarv och "hagalen" i, då känns 15k för en tavla som väldigt mkt pengar, iaf när den gröna tavlan gör sig så bra. :)

Mvh

Vad har du mer för tavla liggande?
Den här! Vill helst inte posta eftersom det finns en risk att jag får ta lite skit :D, men det är en original champagnetavla i grunden men ommålad så den liknar en Stella, men Stella fanns aldrig i samma konfiguration med dessa index och "rails" eller vad man ska kalla det. Färgen är även något mörkare och det är inte emalj, utan vanlig lack till skillnad från Stella. Den är helt otrolig i verkligheten! :)
20180619_081709.jpg

Den här! Vill helst inte posta eftersom det finns en risk att jag får ta lite skit :D, men det är en original champagnetavla i grunden men ommålad så den liknar en Stella, men Stella fanns aldrig i samma konfiguration med index och "rails" eller vad man ska kalla det. Färgen är även något mörkare och det är inte emalj, utan vanlig lack. Den är helt otrolig i verkligheten! :)
20180619_081709.jpg
Den var stilig. Skickad till samma som sist?

Den här! Vill helst inte posta eftersom det finns en risk att jag får ta lite skit :D, men det är en original champagnetavla i grunden men ommålad så den liknar en Stella, men Stella fanns aldrig i samma konfiguration med dessa index och "rails" eller vad man ska kalla det. Färgen är även något mörkare och det är inte emalj, utan vanlig lack till skillnad från Stella. Den är helt otrolig i verkligheten! :)
20180619_081709.jpg

Grym! Så länge du inte utger den för att vara en Stella så tycker jag verkligen inte du ska behöva ta nån skit. :D

Tack! Känns lite sådär att ha en såpass lik riktiga Stella, men det finns som sagt var skillnader vilket känns skönt. Jajemen, samma som sist :)

Någon britt? Var det så?

Tavlan tycker jag och ser bra utförd ut - är man bara tydlig med vad det är ser jag inga problem med att köra en sån tavla! Snygg om inte annat!

Senast ändrad:
Tack! Känns lite sådär att ha en såpass lik riktiga Stella, men det finns som sagt var skillnader vilket känns skönt. Jajemen, samma som sist :)
Ja jo, kanske är ”dumt” men som med allt annat franken/am så tycker jag man kan ha vissa grejer för personligt bruk om man är tydlig med det. Tavlor tycker jag väl iofs är skumt att göra, det finns ju så förbannat mycket. Men ändå kul.

Synd man inte gör som många gjorde förr, ommålade tavlor fick inget swiss made i nederkant. Blir tyvärr snabbt problem om man säljer klockan. Har sett klockor där vissa brister glömts bort allt eftersom tyvärr.

Alltså någon i Storbritannien som gjorde måleri-jobbet?

Var iaf någon som fick en grön DJ-tavla gjord dör vill jag minnas.
Är osäker på var den skickades, fick hjälp av en annan person som skickade iväg tavlan och gjorde beställningen. Den gröna DJ-tavlan var min.

Synd man inte gör som många gjorde förr, ommålade tavlor fick inget swiss made i nederkant. Blir tyvärr snabbt problem om man säljer klockan. Har sett klockor där vissa brister glömts bort allt eftersom tyvärr.
Tavlan i sig är "swiss made", men ommålad/renoverad någon annan stans. Är den inte längre "swiss made" längre eftersom den har annan färg än den ursprungliga?

Ja det är synd, bättre när en så enkel grej avslöjar om den är fixad eller ej.

Är osäker på var den skickades, fick hjälp av en annan person som skickade iväg tavlan och gjorde beställningen. Den gröna DJ-tavlan var min.

Tavlan i sig är "swiss made", men ommålad/renoverad någon annan stans. Är den inte längre "swiss made" längre eftersom den har annan färg än den ursprungliga?
Man tryckte inte swiss made, så man kunde avgöra om de var ommålade eller ej. Vet inte hur vedertaget det var men finns många äldre exempel på detta.

Tillbaka
Topp