• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Fett DD och grattis. Lust att visa upp din tatuerade arm? Ser intressant ut. Du måste inte om du inte vill..
Den är helsvart bara, med några pappersflygplan, som du ser fast upp till axeln än sålänge bara, men de kommer mer. :)
..och först nu visar du upp den. Starkt att vänta så länge :cigar:
Ja? Kika i min goodguytråd, jag har inte visat några av de klockorna heller?
Jag har inget behov av att visa att jag minsann också kan ta en bild på min handled.
Att jag lade upp den nu var nog bara lite av ett infall. Och det började bli väldigt drygt med pojkarna som högg på varenda mening jag skrev. Att Roffe minsann aldrig kommer köpa det eller det, Roffe är ett troll.
Ja, det kan ha spelat in lite, sen har jag den som sagt ytterst sällan på mig. Det är bankfacket som gäller. För högt affektivt värde för att jag ska våga ha den dagligen, men om några år kanske, den ligger säkert på banken :)

Daydate Lördag!
8DFAFAEF-676D-46A8-847A-98FFF21C034D.jpeg

Den är helsvart bara, med några pappersflygplan, som du ser fast upp till axeln än sålänge bara, men de kommer mer. :)

Ja? Kika i min goodguytråd, jag har inte visat några av de klockorna heller?
Jag har inget behov av att visa att jag minsann också kan ta en bild på min handled.
Att jag lade upp den nu var nog bara lite av ett infall. Och det började bli väldigt drygt med pojkarna som högg på varenda mening jag skrev. Att Roffe minsann aldrig kommer köpa det eller det, Roffe är ett troll.
Ja, det kan ha spelat in lite, sen har jag den som sagt ytterst sällan på mig. Det är bankfacket som gäller. För högt affektivt värde för att jag ska våga ha den dagligen, men om några år kanske, den ligger säkert på banken :)
Grattis! Har du fått en DD också?

Ja, DD var en present, även om vi har gemensam ekonomi, DJ köpte jag och tanten en varsin till varandra för att fira en årsdag på våran förlovning. Det är de två jag har FÅTT som gåvor.
Sen har jag köpt andra med min frus goda tycke.

Mvh
Summering, ”fått” och betalat för likadana? o_O

Självbedrägeri i klass med lyxfällan. :facepalm:

Summering, ”fått” och betalat för likadana? o_O

Självbedrägeri i klass med lyxfällan. :facepalm:
Hehe, i lyxfällanvdrar de väl på sig skulder och lever över tillgångar?
Det gör inte vi, har inte en krona i skuld, vare sig jag eller sambo, varesig på bil, bostad (el klockor)

Vi såg det som att det kan vara fint med matchande klockor, även om vi har likadana ringar.
Hennes är lite mindre,b31mm tror jag, min är 36. Om det var DET du tänkte på?

Mvh

EE06303B-8243-4E46-870C-AF414096122F.jpeg

:hilarious: Inget för mig tyvärr....kanske när jag sadlar om till rappare med en fet lowrider, min son tjatar hål i skallen på att jag ska ha ;)
”En sån där med knappar som gör att den hoppar högt!”
Allvarligt talat tycker jag den var ganska smakfull ändå.

Och klart du skall ha en lowrider, på med en bandana glida Sveavägen upp och ner med pladdan på handleden med lite häng, det vore ngt @sherwan

Nej, den såldes tyvärr för ett par år sedan.
Med betoning på tyvärr!!

Trodde jag var hyffsat insatt i Rolex Day date modeller men helt missat "Morellis" Factory finish.
Är det helt Rolex OEM orginal?
Nån som vet nåt som kan utvecka.

Bild för exempel och för att förstå vad jag menar...
https://www.chrono24.se/rolex/mens-...esident-blue-roman-dial-papers--id8692246.htm

upload_2018-8-9_13-3-26.png
finns både morellis och florentine(?) finish. Det är original.

När man googlar är det samma finish och kommer faktiskt inte ihåg om det fanns två olika. Har för mig det fanns en med två mönster i ett...
Jag sitter och kollar just nu jag med, blev osäker när alla ser typ likadana ut. Kanske bara finns en variant med dubbla namn. Ska forska lite.

Vi har ju ref 1806 vs 1811 iaf. Olika finish.
1806 ska ha den där platta länken, mönstrad överallt, inklusive boett.
1807 är bark
1810 har tillsynes samma mönster som 1806 MEN vanlig presidentlänk med mönstrad centerlink och bezel. Ej mönster på boett.
1811 verkar vara precis samma som 1810 utseendemässigt.

edit: Jag kan alltså bara se ETT mönster, samt bark då.

1806 ska ha den där platta länken, mönstrad överallt, inklusive boett.
1807 är bark
1810 har tillsynes samma mönster som 1806 MEN vanlig presidentlänk med mönstrad centerlink och bezel. Ej mönster på boett.
1811 verkar vara precis samma som 1810 utseendemässigt.
Nu får du nog titta närmare på mönstret. Inte samma på 1806 och 1811. Inte på mitt google iaf.

Hade risiga bilder. Men du har nog rätt. 1806, har mer ”korslagt” mönster? Medan 1811 är mer ”prickigt”strukturerat? Jävla hårfint på de bilderna jag hade.
När jag söker utanför klockor så kallas den korslagda florentine och moire, oftast florentine. Känns som det råder stor förvirring om nu inte det var Rolex som skojade till det i namngivningen. Om de hade något namn på finish dvs.

Tillbaka
Topp