• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hm...riktigt sugen på att byta till en i vitguld istället! Skulle nog använda klockan mer då känns det som!

78C106B8-09ED-452E-A8D0-45DF0E279F58.jpeg
 

TB12

Cartier
Inne på fjärde året med min DD, gillar den nästan mer idag än när jag köpte den. Ofta har man känslan efter nyköp att ”detta är en keeper”!..för att sen några veckor senare bestämma sig för att sälja. Skönt när man ibland träffar rätt på riktigt!

591D647E-3C2C-4B77-AA03-3EA983F998AB.jpeg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Inne på fjärde året med min DD, gillar den nästan mer idag än när jag köpte den. Ofta har man känslan efter nyköp att ”detta är en keeper”!..för att sen några veckor senare bestämma sig för att sälja. Skönt när man ibland träffar rätt på riktigt!

591D647E-3C2C-4B77-AA03-3EA983F998AB.jpeg
När jag tänker efter har jag nog aldrig ens ägt en klocka i fyra år......
 

Qwerty

Cartier
Sjukt sugen på en DD vitguld, gärna en 18239. De verkar tyvärr vara svåra att få tag på, inte många som varit ute till försäljning här på KS. Är det för att den modellen inte är speciellt populär eller är det kanske att man ser dem som keepers..?
Ös gärna på med fler bilder på era vitgulds DD!

Och Vilken tavla är er favorit? Har själv svårt att bestämma mig men det lutar åt vit med stavindex. Eller kanske den ljusblå men den finns väl bara till platina...?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Sjukt sugen på en DD vitguld, gärna en 18239. De verkar tyvärr vara svåra att få tag på, inte många som varit ute till försäljning här på KS. Är det för att den modellen inte är speciellt populär eller är det kanske att man ser dem som keepers..?
Ös gärna på med fler bilder på era vitgulds DD!

Och Vilken tavla är er favorit? Har själv svårt att bestämma mig men det lutar åt vit med stavindex. Eller kanske den ljusblå men den finns väl bara till platina...?
@Flat-Eric
 

Qwerty

Cartier
Har hört att man blandar in platina i DD vitguld för att bl.a. hålla den vitare. Någon som vet from vilken referens eller annat som visar detta (om det nu stämmer)?
 
Topp