Har du sett bild på vitguld med gröna tavlan? Hade varit kul att se. Letat förgävesHm...riktigt sugen på att byta till en i vitguld istället! Skulle nog använda klockan mer då känns det som!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du sett bild på vitguld med gröna tavlan? Hade varit kul att se. Letat förgävesHm...riktigt sugen på att byta till en i vitguld istället! Skulle nog använda klockan mer då känns det som!
Har du sett bild på vitguld med gröna tavlan? Hade varit kul att se. Letat förgäves
Cherry passar fan inte färgmässigt till gulguld.Gulguldsindex och vitguld lär ju vara sådär. Annars hade jag petat i en cherry i en 18038 dirr
Cherry passar fan inte färgmässigt till gulguld.
Ja det tycker jag. Mer rosa/magenta än rött.Inte? Det är förvisso längesen som jag såg den live men tänker mig typ känslan av röd vingette i modern tappning men cherryn kanske är mer plommonfärgad med tanke på din kommentar?
Det sög ju. Stella fo lifeJa det tycker jag. Mer rosa/magenta än rött.
Grattis grymt! Efter att ha testat @sherwan vad fick dig att välja en sexsiffrig?
Grym!! Där har du din sleeper. Tidig 118209?
Precis, 2004Grym!! Där har du din sleeper. Tidig 118209?
Snyggt! Helt rätt tänkt.Är så nöjd! Nu när rolex stålklockor kostar över 100k så kan man gå mot guld direkt
Är så nöjd! Nu när rolex stålklockor kostar över 100k så kan man gå mot guld direkt
En sexsiffrig är tyngre presence, mer gedigen känsla. Själv gillar jag egentligen inte att luggarna är polerade egentligen, men sneglar mer mot sexsiffrig än femsiffrig när jag kollar iallafall.Ni som ägt båda, hur mycket skiljer en 5 och en 6-siffrig DD?
Är mest länken jag personligen ser som den stora vinsten på 6-siffriga, då en rasslig presidentlänk känns sådär på en så pass dyr klocka!
Är en vitguldare jag tittat lite på om det gör någon skillnad, finns ju såklart riktigt fina 5-siffriga exemplar med riktigt bra länkar men de är rätt sällsynta och dyra!
Tycker kombon polerade bandhorn och mer runda former på boetten blir lite ”ihopsmällt” för mig på sexsiffriga. Femsiffriga har däremot mer raka vinklar vilket jag älskar. Tycker inte länkarna är speciellt rassliga av de exemplar jag ägt. Men skick är ytterst viktigt.Ni som ägt båda, hur mycket skiljer en 5 och en 6-siffrig DD?
Är mest länken jag personligen ser som den stora vinsten på 6-siffriga, då en rasslig presidentlänk känns sådär på en så pass dyr klocka!
Är en vitguldare jag tittat lite på om det gör någon skillnad, finns ju såklart riktigt fina 5-siffriga exemplar med riktigt bra länkar men de är rätt sällsynta och dyra!
En sexsiffrig är tyngre presence, mer gedigen känsla. Själv gillar jag egentligen inte att luggarna är polerade egentligen, men sneglar mer mot sexsiffrig än femsiffrig när jag kollar iallafall.
Tycker kombon polerade bandhorn och mer runda former på boetten blir lite ”ihopsmällt” för mig på sexsiffriga. Femsiffriga har däremot mer raka vinklar vilket jag älskar. Tycker inte länkarna är speciellt rassliga av de exemplar jag ägt. Men skick är ytterst viktigt.
Föredrar helt klart 6-siffriga länken, gör det värt det.Är lite så jag tänker också, föredrar den 5 siffriga boetten. Ännu mer stealth!
Har dock inte testat en 6-siffrig så kan inte säga hur mycket robustare den känns.
Men en 5-siffrig i bra skick är absolut det jag drar åt mest, dock är de som sagt rätt sällsynta. Framförallt i vitguld!
Helt enigTycker kombon polerade bandhorn och mer runda former på boetten blir lite ”ihopsmällt” för mig på sexsiffriga. Femsiffriga har däremot mer raka vinklar vilket jag älskar. Tycker inte länkarna är speciellt rassliga av de exemplar jag ägt. Men skick är ytterst viktigt.
Håller din det vita bra eller blöder det gula igenom?Helt enig
VitHåller din det vita bra eller blöder det gula igenom?
Ni som ägt båda, hur mycket skiljer en 5 och en 6-siffrig DD?
Riktigt fin!Här är min 7,5 milj 5 siffrig ~1982. Länken är fortfarande riktigt bra för att vara en icke solid länk.
Boetten är roligare än sexsiffriga enligt mig...
Någon som vet vad en tavla till DD40 kostar? Vilken hade ni föredragit, vitguld, gult guld eller blogguld?
Dessa kombinationer föredrar jag för DD40.
36an har ju många fler roliga tavlor.
Nej.Vänta nu? Finn det alltså en meteorit-tavla med vettig stensättning? 36mm meteoriten ser ju ut som skräp i jämförelse.
Finns den där till gult guld också?
Fattas väl iofs en sjukt massa där? Kanske inte just till dd40, men till andra modeller.Nej.
Konfiguratorn på Rolex webbplats är bra.
https://m.rolex.com/watches/day-date/m228238-0042.html#configurator
Inte en aning. Vilka fattas?Fattas väl iofs en sjukt massa där? Kanske inte just till dd40, men till andra modeller.
Kul med lite tyngd i länken, bra val.