• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Hm...riktigt sugen på att byta till en i vitguld istället! Skulle nog använda klockan mer då känns det som!

78C106B8-09ED-452E-A8D0-45DF0E279F58.jpeg
Har du sett bild på vitguld med gröna tavlan? Hade varit kul att se. Letat förgäves

Ni som ägt båda, hur mycket skiljer en 5 och en 6-siffrig DD? :)
Är mest länken jag personligen ser som den stora vinsten på 6-siffriga, då en rasslig presidentlänk känns sådär på en så pass dyr klocka!

Är en vitguldare jag tittat lite på om det gör någon skillnad, finns ju såklart riktigt fina 5-siffriga exemplar med riktigt bra länkar men de är rätt sällsynta och dyra! :)

Är mest länken jag personligen ser som den stora vinsten på 6-siffriga, då en rasslig presidentlänk känns sådär på en så pass dyr klocka!

Är en vitguldare jag tittat lite på om det gör någon skillnad, finns ju såklart riktigt fina 5-siffriga exemplar med riktigt bra länkar men de är rätt sällsynta och dyra! :)
En sexsiffrig är tyngre presence, mer gedigen känsla. Själv gillar jag egentligen inte att luggarna är polerade egentligen, men sneglar mer mot sexsiffrig än femsiffrig när jag kollar iallafall.

Tycker kombon polerade bandhorn och mer runda former på boetten blir lite ”ihopsmällt” för mig på sexsiffriga. Femsiffriga har däremot mer raka vinklar vilket jag älskar. Tycker inte länkarna är speciellt rassliga av de exemplar jag ägt. Men skick är ytterst viktigt.

En sexsiffrig är tyngre presence, mer gedigen känsla. Själv gillar jag egentligen inte att luggarna är polerade egentligen, men sneglar mer mot sexsiffrig än femsiffrig när jag kollar iallafall.

Tycker kombon polerade bandhorn och mer runda former på boetten blir lite ”ihopsmällt” för mig på sexsiffriga. Femsiffriga har däremot mer raka vinklar vilket jag älskar. Tycker inte länkarna är speciellt rassliga av de exemplar jag ägt. Men skick är ytterst viktigt.

Är lite så jag tänker också, föredrar den 5 siffriga boetten. Ännu mer stealth!

Har dock inte testat en 6-siffrig så kan inte säga hur mycket robustare den känns.
Men en 5-siffrig i bra skick är absolut det jag drar åt mest, dock är de som sagt rätt sällsynta. Framförallt i vitguld! :)

Är lite så jag tänker också, föredrar den 5 siffriga boetten. Ännu mer stealth!

Har dock inte testat en 6-siffrig så kan inte säga hur mycket robustare den känns.
Men en 5-siffrig i bra skick är absolut det jag drar åt mest, dock är de som sagt rätt sällsynta. Framförallt i vitguld! :)
Föredrar helt klart 6-siffriga länken, gör det värt det. :cigar:

Här är min 7,5 milj 5 siffrig ~1982. Länken är fortfarande riktigt bra för att vara en icke solid länk.
Boetten är roligare än sexsiffriga enligt mig...

B0720072-B5F4-4BB9-AE86-C261DEE2EC46.jpeg

7C2DF6B9-9C2B-457B-9946-C0FA118E4DF8.jpeg

Tillbaka
Topp