• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

VPB

Breitling
Hej! Funderar på att köpa en 18038 på chrono24.
Hittade en som jag tycker ser bra ut men skulle behöva lite råd.
Ang skick/polering samt om den ser äkta ut kommer givetvis ta med den till AD för att kolla äktheten.
Mvh Kim

Den där pyramide-tavlan är både ovanlig och trevlig, att de hijackat den från en Oysterquartz är dock riktigt tråkigt. Jag hade väntat in ett annat exemplar med en lika kul men modellkorrekt tavla.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Funderar på att köpa en 18038 på chrono24.
Hittade en som jag tycker ser bra ut men skulle behöva lite råd.
Ang skick/polering samt om den ser äkta ut kommer givetvis ta med den till AD för att kolla äktheten.

DSC_7303-1.jpg
DSC_7306-1.jpg
DSC_7309-1.jpg

Mvh Kim
Den ser ut att behöva nya bandstift. Polering på kronan (länken) ser trist ut. Personligen hade jag hellre tagit en bättre med vilken tavla som helst.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Den ser ut att behöva nya bandstift. Polering på kronan (länken) ser trist ut. Personligen hade jag hellre tagit en bättre med vilken tavla som helst.
Behöver nya bandstift eftersom de är lite glapp i endlinks?
Dessa ska vara i guld också på dessa klockor om jag inte har helt fel för mig, vad kostar ett nytt par?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Behöver nya bandstift eftersom de är lite glapp i endlinks?
Dessa ska vara i guld också på dessa klockor om jag inte har helt fel för mig, vad kostar ett nytt par?
Tar inte gift på att den behöver nya men ser absolut ut så. Stämmer att de ska vara i guld.
Minns ej om det är 1k st eller 2k styck. Räkna med 2k styck så blir det istället en glad överraskning.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tar inte gift på att den behöver nya men ser absolut ut så. Stämmer att de ska vara i guld.
Minns ej om det är 1k st eller 2k styck. Räkna med 2k styck så blir det istället en glad överraskning.
så pass alltså, så om man räknar i det högre prisspannet så är man halvvägs till en fullservice, värt att kolla detta noga mao.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jaha? Använd ögonen - I det här fallet har någon satt en OQ-tavla i en vanlig 18038 varför svaret till frågeställaren självklart är att avråda köp.
Lugn. Vi alla såg, du såg först. Men @Alexander förtydligade att pyramid även fanns till vanlig DD.

För övrigt till frågeställaren hade jag letat ett annat ex av andra anledningar. Pyramidtavla (en korrekt) är relativt enkelt att köpa separat.
 
Topp