• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Zingo

Rolex
Testar nya kläder. Juryn är fortfarande ute och överlägger... Vad säger ni andra?
PSX_20190111_113703.jpg
Blir återigen sugen på ett grönt band till DDn. :)
 

Charles_

Rolex
Ni med 18038; hur växlar er datum? Min är servad för några månader sedan och fastnar ofta mellan två dagar/datum. Känns som att bytet "initieras" vid midnatt men byts inte förrän runt klockan 04.00. Är det normalt?
 

marlun

Rolex
Ni med 18038; hur växlar er datum? Min är servad för några månader sedan och fastnar ofta mellan två dagar/datum. Känns som att bytet "initieras" vid midnatt men byts inte förrän runt klockan 04.00. Är det normalt?
Det var precis så på en 18238 jag ägde för en tid sedan. De andra har växlat vid kl 00, både 18038 och 18238
 

Elektriken

Breitling
Hej! Funderar på att köpa en 18038 på chrono24.
Hittade en som jag tycker ser bra ut men skulle behöva lite råd.
Ang skick/polering samt om den ser äkta ut kommer givetvis ta med den till AD för att kolla äktheten.

DSC_7303-1.jpg
DSC_7306-1.jpg
DSC_7309-1.jpg

Mvh Kim
 
Senast ändrad:
Topp