• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

mofo

Audemars
2-Faktor
Enig. Tyckt det sen jag såg den för första gången för typ 7 år sedan. Kul att ha en idag :)
Ja, det är bara att gratulera, jag är själv väldigt sugen och hade varit perfekt som 35års present till mig själv, får se om det blir i år eller om det får sparas lite mer först :)
 
  • Like
Reactions: Wi

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kuk. Budade åt farsan, hade satt ca 90 som gräns. Blev ombudad med 20 sek kvar och hann inte få tag i gubben under de två min det blev förlängt.
dd.jpg
 

cjne

Cartier
Hej tråden!
Jag hade nyss bestämt mig för att ta det lite lugnt med klockinköp ett tag, sen råkade jag öppna den här...:D
Har spenderat några timmar på att leta den perfekta kombon, dvs presidentlänk med skaplig spänst och krisp clasp (dold), champagnetavla med stavindex samt en inte allt för polerad boett. Kollat runt på Chrono24 och eBay framförallt.
Har då mest letat efter 18238 eftersom det verkar vara enklast att hitta bra skick på dom.

Det är ju ganska stort spann men det ser ut som att det hamnar omkring 120k för att hitta något motsvarande, låter det ungefär rätt?
Tar gärna emot tips på vart mer man kan leta, jag är inte så bevandrad i vintage djungeln (än)..
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej tråden!
Jag hade nyss bestämt mig för att ta det lite lugnt med klockinköp ett tag, sen råkade jag öppna den här...:D
Har spenderat några timmar på att leta den perfekta kombon, dvs presidentlänk med skaplig spänst och krisp clasp (dold), champagnetavla med stavindex samt en inte allt för polerad boett. Kollat runt på Chrono24 och eBay framförallt.
Har då mest letat efter 18238 eftersom det verkar vara enklast att hitta bra skick på dom.

Det är ju ganska stort spann men det ser ut som att det hamnar omkring 120k för att hitta något motsvarande, låter det ungefär rätt?
Tar gärna emot tips på vart mer man kan leta, jag är inte så bevandrad i vintage djungeln (än)..
Stirra dig inte blind på tavlan. Det är enkelt att byta :)
 
Topp