• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Hur är vikten jämfört med en på president?
Ping @P-vakten

Oyster innehåller väl mer gods än president och denna är sexsiffrig så inga håligheter i vare sig länk eller boett. Som @P-vakten skriver ovan, plus 180 g. Vet inte exakt men rätt gedigen iaf.
Jag har tyvärr inte kolla på skillnaden på vikten mellan de olika länkarna på sexsiffriga DD. Det jag däremot vet är att @MKRGG DD vägde mer än min 18206 som låg på stabila 182gr trots ihåliga centerlänkar :cool:.

Jag ska tamigrackarn väga aset nu inkl reservlänkar!
A278BE46-BAB4-4C04-82B2-16C806CFA1A6.jpeg

Du måste haft lepra i händerna just då @P-vakten men modiga 175 g säger min ksnske inte helt ärliga köksvåg. Tung iaf.

Du menar att korrelationen mellan vikt och prislapp är stor?
I förhållande till storlek skulle man vilja att platina dd med sin densitet på 21,4 g/cm³ (tredje tyngsta metallen efter Osmium och Iridium) skulle vara något tyngre än en dj. Givetvis är det fler aspekter som påverkar vikten i detta fallet, annan länk, antal länkbitar, solida länkbitar etc.

I förhållande till storlek skulle man vilja att platina dd med sin densitet på 21,4 g/cm³ (tredje tyngsta metallen efter Osmium och Iridium) skulle vara något tyngre än en dj. Givetvis är det fler aspekter som påverkar vikten i detta fallet, annan länk, antal länkbitar, solida länkbitar etc.
...solid boett osv. Förstår fortfarande inte priskorrelationen. Man betalar inte för materialet i sig och det är bara negativt när en klocka blir tyngre. Tänk vilken dröm RO i 33 mm varit i titan. Nu var kronan mest i vägen för klockan rörde på sig så mycket.

Wow, den översta... :D Nästan så man blir sugen på en själv...får försöka väcka klockintresse hos frun!

Tillbaka
Topp