• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Länk och boett är typ det viktigaste för mig på en sån klocka :)
1BC1C941-26F1-4379-ADFC-099DA127BFA7.jpeg
13FCCE1F-EAD3-4195-8BA7-815A4F17931B.jpeg

9E7A6098-3EE5-4B60-89CA-E106C0D098E4.jpeg


8E78E93E-55B1-4D03-ACE1-1B8AFCEAC58C.jpeg


+1 :)

18238 -91
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tänkte höra lite med er här :)
Jag är sugen på att byta ut min Hulk mot en finare dress-klocka. Kikar på en 18038.
Är detta ett smart byte av mig?

Letar efter en ny dinka som inte bärs varje dag som kan åka fram vid finare tillfälllen.
Givetvis är en Day Date mycket mer av allt.

Däremot tycker jag att det är en modell som är som sämst som "finklocka". På länk, det vill säga.
 

cjne

Cartier
Vad är rimligt att tänka på när jag köper en äldre variant? Alltså en 18238 eller tidigare.
Några saker att hålla koll på när du sållar är om kronan på spännet ser skarp ut, hur mycket spänst det är i länken och om den har tillräckligt många lösa länkbitar, att bandhornen är borstade och har skarpa kanter. Lycka till!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tänkte höra lite med er här :)
Jag är sugen på att byta ut min Hulk mot en finare dress-klocka. Kikar på en 18038.
Är detta ett smart byte av mig?

Letar efter en ny dinka som inte bärs varje dag som kan åka fram vid finare tillfälllen.
Cellini är Rolex dressklockor. Hade nog tittat på patek eller lange istället.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Den är orimligt snygg denna :) Om jag skulle vilja kika på liknande vilka prisintervaller bör vara rimliga?

Hmm, svårt att säga! Har dålig koll på marknadspris tyvärr...
Jag själv prioriterade att betala någon krona extra när det begav sig för att få en i så bra skick som möjligt, fullset osv. :)
 
Topp