• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Perfekt beater!

3F7A8CCE-7145-45FD-B5CA-3F470AF38B67.jpeg

C0686136-A6ED-4942-9863-CF00DD456FAE.jpeg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kan det verkligen vara så att det inte finns en enda Rolex Day Date till salu på forumet just nu?
Sökte och hittade bara "Köpes" och avslutade säljannonser...
 

JLC

Panerai
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
tack för info.
Just denna känns inte prisvärd då den har väldigt nednött bezel-ring för att vara från 2011. Brukar vara ok på 5ovh 4 ställiga äldre DD men inte på 6-ställiga ref så pass nya...
Reagerar du på glasringen? Kolla på länken, helt slut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med. Hur kan det bli så på så kort tid?

225F76E1-A558-483F-94DF-8B27A69AF085.png
Vet faktiskt inte, måste använts mycket och varit smutsig? Sedan är jag lite rätt för hur nya länkar slits. De slits mer i sidled än de gamla länkarna gjorde har jag fått för mig. Iaf stor skillnad på oysterlänkarna i stål. Tycker de gamla slits bättre där. Guldlänkarna har ju däremot inte slitits speciellt snyggt. Är dock fascinerad av de keramiska hylsorna platina? klockorna har fått.
 

DrDre

Patek
Vet faktiskt inte, måste använts mycket och varit smutsig? Sedan är jag lite rätt för hur nya länkar slits. De slits mer i sidled än de gamla länkarna gjorde har jag fått för mig. Iaf stor skillnad på oysterlänkarna i stål. Tycker de gamla slits bättre där. Guldlänkarna har ju däremot inte slitits speciellt snyggt. Är dock fascinerad av de keramiska hylsorna platina? klockorna har fått.

Rolex har ju inte fört så mkt väsen om det, men är det inte så att alla DD 40 fått dessa hylsor i keramik? Dvs även länkar i 18k?
 

Reverso

Panerai
Jag tycker vi pingar in @Reverso för att se om han kan räta ut några frågetecken. :)
Är Oysterlänken mer benägen att bli sladdrig än en President? Personligen har jag nog alltid trott att det varit tvärtom.


Får ta och återkomma då jag varit på resande fot ett bra tag nu och fortfarande inte är tillbaka i Sverige ...

Men visst var presidentlänken på den jag hade från 2016 stabilare. Ytligt är den dock väldigt fin.

Och ja, jag upplever att oysterlänken är mer benägen att bli sladdrig än presidenten
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker vi pingar in @Reverso för att se om han kan räta ut några frågetecken. :)
Är Oysterlänken mer benägen att bli sladdrig än en President? Personligen har jag nog alltid trott att det varit tvärtom.

Har sett mängder av solida länkar både stål och guld som blivit saggy. Samtliga pga för löst sittandes på arm.
Edit: Gäller samtliga typer av länk.
 

DrDre

Patek
Ska bli kul att se hur dessa slits. Någon som vet om hylsan ger något slags motstånd i sidled eller kommer vi se mycket spel i denna ledd framöver?

Det är väldigt skralt med info men här är en bild på de nya hylsorna i keramik. Det verkar inte finnas något skydd mot slitage i sidled. Så en stretchad länk kommer nog inte att se ut som idag, dvs som en böj, utan snarare som små trappsteg mellan varje länk när man håller upp den från sidan (dvs den klassiska fotovinkeln för att visa länkslitage).

2D1E61A8-A9C6-46F1-96E2-D471780BE937.jpeg
 
Topp