• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Någon som har en grön DD tavla till salu för en 18238 alt 18038? Om inte så kanske någon kan tipsa vart jag kan köpa en? Tack! :)

Bild tagen från www för uppmärksamhet.

6D3A1D24-E74B-4AC7-8142-682217A757FB.jpeg

Det blir Lapis, måste bunkra $ lite innan bara.
Jäkla dyr tavla den där Lapis.

Funderar på att tröstar mig med en Cherry i någon månad tills det sker :)

Blåa stentavlor som finns till vit/platina att välj/köpa ifrån AD
Hitta några bilder i gulguld efter snabb googling...men tänk vita ramar

Lapis 2
RDD69.jpg
Lapis 10
RDDD.jpg

Sodalit 10
RDDSOD (2).jpg

Denna Lapis skulle vara bästa alternativet enligt mig men finns inte kvar längre:
RDDLA.jpg

Lapis 2
RDD69.jpg
Lapis 10
RDDD.jpg

Sodalit 10
RDDSOD (2).jpg

Denna Lapis skulle vara bästa alternativet enligt mig men finns inte kvar längre:
RDDLA.jpg

Sista är ju magiskt bra så klart - 6an och 9an ser ju lite märkliga ut men troligen bättre i verkligheten.

Lapis 2
RDD69.jpg
Lapis 10
RDDD.jpg

Sodalit 10
RDDSOD (2).jpg

RDDLA.jpg
Sodalit klart bäst. Har tyvärr mycket svårt för den med 6 och 9.

Sodalit klart bäst. Har tyvärr mycket svårt för den med 6 och 9.
hm... lapis lockar men lite kluven till alternativen som erbjuds faktiskt.
Onyx finns inte. Drömmer om en så clean tavla som möjligt.
Sten helst.

Låt oss drömma lite, kom med några förslag :)
Ni får välja en tavla, vilken? :)

Finns det någon bra sida som har äldre tavlor till salu?
Tavlor som inte finns längre i sortimentet och som inte kräver organtransplantation för att bekosta?

hm... lapis lockar men lite kluven till alternativen som erbjuds faktiskt.
Onyx finns inte. Drömmer om en så clean tavla som möjligt.
Sten helst.

Låt oss drömma lite, kom med några förslag :)
Ni får välja en tavla, vilken? :)

Finns det någon bra sida som har äldre tavlor till salu?
Tavlor som inte finns längre i sortimentet och som inte kräver organtransplantation för att bekosta?
Jag hade varit sugen på att knacka av kanterna runt fönstren och kronan och rhodinerat dem... Blir ju iofs guldtext och man kanske inte får av ramarna utan att spräcka tavlan...

Jag hade varit sugen på att knacka av kanterna runt fönstren och kronan och rhodinerat dem... Blir ju iofs guldtext och man kanske inte får av ramarna utan att spräcka tavlan...
Hm tänkt samma tanke, skicka in till någon guldsmed som kan ordna det gula till vitguld istället... texten förblir gul guld om man inte kan hitta någon som kan måla om det också.
Men då kommer det där hemska Franken in i bilden, även om det inte syns så skulle man själv tänka på det hela tiden.
Skulle man kunna leva med det?

Hm tänkt samma tanke, skicka in till någon guldsmed som kan ordna det gula till vitguld istället... texten förblir gul guld om man inte kan hitta någon som kan måla om det också.
Men då kommer det där hemska Franken in i bilden, även om det inte syns så skulle man själv tänka på det hela tiden.
Skulle man kunna leva med det?
Svåra är nog att få av dem, att rhodinera är inga konstigheter. Jag hade kunnat leva med det. Texten tror jag däremot inte på att försöka ändra. Då kan man lika väl köpa en aftermarket direkt.

Gick det inte att få onyx till platina, men kanske inte tillverkas längre?
Tänkte ifall de går att få tag på beg annars :)
upload_2019-5-24_12-8-29.jpeg
Finns inte längre, och de få som finns kostar 500+ på begmarknaden, OM du ens får tag i någon/hittar någon som vill sälja.
Problemet är att stentavlor är dyra i inköp, inte många som köper.
Det ger få ex ute på marknaden, och vi vet hur få ex av något i Rolex världen funkar... bara drömma om att köpa

Finns inte längre, och de få som finns kostar 500+ på begmarknaden, OM du ens får tag i någon/hittar någon som vill sälja.
Problemet är att stentavlor är dyra i inköp, inte många som köper.
Det ger få ex ute på marknaden, och vi vet hur få ex av något i Rolex världen funkar... bara drömma om köpa
Då röstar jag på onyx till gulguld och försöka färga ramarna och kronan :)

Tillbaka
Topp