• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske så att Rolex har tänkt på det och gjort det omöjligt att ändra tavlan utan att ta sönder stenen eller att de spricker?
Känns som ett omöjligt projekt eller kan bli en dyr läxa, finns det verkligen ingen i världen som har försökt sig på en sån Macgyver projekt tidigare?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Kanske så att Rolex har tänkt på det och gjort det omöjligt att ändra tavlan utan att ta sönder stenen eller att de spricker?
Känns som ett omöjligt projekt eller kan bli en dyr läxa, finns det verkligen ingen i världen som har försökt sig på en sån Macgyver projekt tidigare?
Tror inte att det går få bort ram osv utan att spräcka. De är rätt klena tyvärr.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Finns ju dock AM-onyx till vitguld. Ska du ändå modda själv är det ju inte mindre värt med AM direkt.
 

joca

Patek
2-Faktor
Ny kompis. Efter några dagar på armen tycker jag fortfarande den känns liten...
7A777866-25C5-4D62-9FC1-2ABD819B3B47.jpeg
Mycket bra. Tycker storleken ser bra ut :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hm tänkt samma tanke, skicka in till någon guldsmed som kan ordna det gula till vitguld istället... texten förblir gul guld om man inte kan hitta någon som kan måla om det också.
Men då kommer det där hemska Franken in i bilden, även om det inte syns så skulle man själv tänka på det hela tiden.
Skulle man kunna leva med det?
Testa med gula tavlan och visare. Den är ju ganska vanligt med guldindex i stålklockor. Jag vill se också, har haft den tanken :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Testa med gula tavlan och visare. Den är ju ganska vanligt med guldindex i stålklockor. Jag vill se också, har haft den tanken :)
Risken att spräcka en tavla för 15+ känns inte så lockande...
Men om du finansierar projektet så är bollen i rullning.
PMar dig swish numret ;)
 

Apansson

Torpare

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Du ska inte spräcka den. Du köper och ad sätter i åt dig.

Det är väl inte den tavlan som ska bytas? :0
Ahh, nä tänkte det ska vara enhetligt med vitgulds visare, ramar & texten. Ett projekt som kan nästan vara omöjligt utan att riskera spricka/skada tavlan.




Nuvarande tavla i klockan
22CF20EE-5554-49AB-9BFF-7ADB7AEBA7E5.jpeg

Men det som är det roliga med DDn, kan varieras med några olika tavlor och du har (nästan) en ny klocka varje gång :)
Tavlan ska inte säljas av.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ahh, nä tänkte det ska vara enhetligt med vitgulds visare, ramar & texten. Ett projekt som kan nästan vara omöjligt utan att riskera spricka/skada tavlan.




Nuvarande tavla i klockan
22CF20EE-5554-49AB-9BFF-7ADB7AEBA7E5.jpeg

Men det som är det roliga med DDn, kan varieras med några olika tavlor och du har (nästan) en ny klocka varje gång :)
Tavlan ska inte säljas av.
Har ofta svårt för is men den där är tung! Blir diskret med den gråa tavlan och vitguld mot isen!
 

Boozer_87

Panerai
Hej Alla! Hoppas på att nån med kunskap kan dela med sig av sin kunskaper Ang "Onyx". Frågor:
1. Vad behöver den uppfylla för att vara en onyx?
2. Om man har en med rätt ref nr med annan tavla och byter till onyx, räknas det som en "äkta" onyx?
3. Vilka ref nr gjordes med onyxtavla?

Tackar ödmjukast för svar även om jag kanske låter helt obildad och körk:)
 

Izze

Cartier
Testat att lägga ut en köpesannons på K&S? :D

Du, jag har haft en annons ute sen 2018 augusti som jag bumpad väldigt många gånger. Inte många erbjudanden som trillar in. Har haft 2st men väckte inte något större intresse. Jag hade själv tankar på att skriva här för att utöka exponeringen mot potentiell säljare! ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du, jag har haft en annons ute sen 2018 augusti som jag bumpad väldigt många gånger. Inte många erbjudanden som trillar in. Har haft 2st men väckte inte något större intresse. Jag hade själv tankar på att skriva här för att utöka exponeringen mot potentiell säljare! ;)
Tanken är INTE att man ska bumpa köpesannonser. Den delen av forumet är till för att man ska söka där innan man lägger ut en annons.
 

Izze

Cartier
Tanken är INTE att man ska bumpa köpesannonser. Den delen av forumet är till för att man ska söka där innan man lägger ut en annons.

Se där, visste inte ens det :confused:
Kanske borde en vara förhindrad från att bumpa där då, alt. ändra posten med riktlinjerna.
 
Senast ändrad:
Topp