• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Förresten, heter det något speciellt när det är 5-minuters intervall på minutmarkeringarna?
Som Falcone sa, "5-minute track." Jag personligen tycker att dessa tavlor är mycket roligare än dom vanliga, det blir mer liv i tavlan. När jag började leta efter en DayDate så var mitt krav att den skulle ha 5-minute track.

Aurum var det du som hade en matt tavla på din tidigare DD? Vad kallades i så fall den tavlan/färgen om den har någon benämning? Vintage92 som har de nu kanske (?).
Är du sugen? Den är eventuellt till salu snart! :)
 

Genta

Cartier
Mycket DD på forumet, vitguld, roséguld, gulguld - men när får vi se en forummedlem med platina-DD? En nackdel med det mjuka guldet är att det repar ganska lätt (har jag hört - ingen egen erfarenhet). Det problemet slipper man med plantina enligt sakkunskapen på Rob.
 

oystercase

Cartier
ganta, post: 457551, member: 73"]Mycket DD på forumet, vitguld, roséguld, gulguld - men när får vi se en forummedlem med platina-DD? En nackdel med det mjuka guldet är att det repar ganska lätt (har jag hört - ingen egen erfarenhet). Det problemet slipper man med plantina enligt sakkunskapen på Rob.

Min kollega hade en sådan, platina alltså. Nog en av få klockor han ångrade han sålde, och jag ångrar att jag inte köpte. Dock är brillisar som index inget för mig så man hade fått byta tavla.

Hittar tyvärr inget wristshot fast jag letat...

Asgrym klocka! Mycket under radarn. Hittar man en igen så ryker nog vitgulds ddn
 

Galaxy

Rolex
Har någon en bild på en 1803 med champagne/guldtavla (eller annan vintagemodell) med grönt alligatorstrap? Alltså inte den nya 118138, som endast kommer upp när jag googlar...
 

Skolläraren

Panerai
Har någon en bild på en 1803 med champagne/guldtavla (eller annan vintagemodell) med grönt alligatorstrap? Alltså inte den nya 118138, som endast kommer upp när jag googlar...


Som den här? Kanske inte är alligator, för sådant ser jag inte.

2346158gross.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag har sett att några har bytt tavla på sin 16xxx.
Vad har ni betalat för detta?

Var inne på Bergströms idag och dom skulle ta 5kkr för en standardtavla inkl byte.

Kostar det samma på alla AD i Sverige?
Ping Omen
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag har sett att några har bytt tavla på sin 16xxx.
Vad har ni betalat för detta?

Var inne på Bergströms idag och dom skulle ta 5kkr för en standardtavla inkl byte.

Kostar det samma på alla AD i Sverige?
Ping Omen
Priset du nämner stämmer ganska bra, men där finns ett visst utrymme att förhandla tycker jag.;)
 

Johe

Omega
Jag är ju mer eller mindre säker på att nästa klocka måste bli en DD. Eftersom jag inte bär upp gulguld/roséguld, och inte kan motivera platina, faller det på en i vitguld. Mina krav är presidentlänk, stavindex, helst grå urtavla (heter den "slate grey"?) men vit/silver fungerar också.

118239 är att föredra om man kan få den till ett pris nära 100', annars är 18239 ett alternativ för lite mindre pengar. Men de är inte så vanliga i Sverige vad jag förstår? Hittat en del som säljs av Capetown Diamond Corporation på chrono24, som man skulle kunna plocka upp i samband med en USA-resa. Nån som har erfarenheter av att handla från dem? Eller andra tips?
 

Tommytvigg

Cartier
Fantastiskt fina klockor i dena tråd. Jag älskar Day Date. Hade inte 36 mm sett så litet ut på mej skulle jag haft en för länge sen :(
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag har sett att några har bytt tavla på sin 16xxx.
Vad har ni betalat för detta?

Var inne på Bergströms idag och dom skulle ta 5kkr för en standardtavla inkl byte.

Kostar det samma på alla AD i Sverige?
Ping Omen

Eftersom det här är Day-Date-tråden gissar att du menar 18xxx. Rob. Engström tog 3 330 kr för en standardtavla i slutet på förra året. Vill du ha något mer exotiskt blir det snabbt dyrare. En vignette går t.ex. på 28 000 kr.
 
Topp